Posted by: libarebane | 31/05/2015

Tahaks midagi… Oculus Rift, kõik on kinni rahas.

UntitledViimasel ajal on palju räägitud uuest vidinast mängude maailmas – Oculus Rift. Ehk siis me oleme sammumas tasakesi virtuaalmaailma poole. Kinodes on juba tavaline 3D; ja prillid, mis ootavad meid ees, kui siseneme kinosaali. Paistab, et sama on ootamas ka PC mänge (ok, konsoole ka). Kuna ma ise ei ole proovinud seda uut vidinat, on kõik mida ma räägin vaid minu oletused. Nad võivad olla totaalselt valed.

Esimene fakt – ma ei käi enam kinos, kuna ma vihkan 3D filme. 3D filmimaailmas on hea vana leiutis, mis on juba ammu lebanud kinomeeste arendus laudadel. Miks see täna nii populaarne on – minu jaoks on jäänud see mõistatuseks. Esimest korda vaatasin kinos 3D filme ühes Hispaania linnas ja ma olin vaimustuses. Ta tekitas tunde, et ulmefilmides nähtu hakkab muutuma reaalsuseks. Kuid need prillid ja see vähendatud valgustus :(. Mulle see ei istu. Ning ka see – minul on tunne, et 3D filmid on nagu haltuura. Ehk siis 3D efekti lisamine filmile on nagu soov oma halb film teha kuidagi paremaks. Mida ma mõtlen on vist täpsemalt öeldud selles artiklis.

Muidugi mõjutab mind ka see, et ma ei arva filmindusest tänapäeval eriti midagi. Ja üldse olen ma maailma vastu liiga karm. Ma ei mõista, miks tänapäeva peavoolu filosoofia on 50ndate aastatel elanud lastele mõeldud multikakangelaste väljaöeldu. Vana peer nagu ma olen. Nii et ma olen selles teemas subjektiivne.

Ja tehnoloogia areneb. Praegu pole küll võimalik öelda millal tuleb turule uus “ilma prillideta” 3D film või mõni muu sarnane tehnoloogia, aga selle kallal töötatakse. Mul on usku tehnoloogia arengusse.

Mida ma tahan öelda ja miks ma võrdlen Oculus Rifti (OR) 3D filmidega? Nagu 3D filmidest kogetu järel, kardan ma, et OR muutub tööriistast võimaluseks teha mänge veel halvemaks kui nad praegu on. Mida peaks nõudma OR mängude valmistajalt: teha head mängu, kasutades OR tehnoloogiat. Nagu me oleme eelnevalt kogenud uute jubinate turule tulemisega – pole see alati nii.

Samas on 3D filmide populaarsus näidanud, et OR on võimalus saada samamoodi populaarseks. Turgu selleks on. Küsimus on vaid selles, kas mänge valmistavad firmad sellega kaasa tulevad. Millest see sõltub? Juhusest, või sellest kui populaarne ja ka tehniliselt lihtne teda kasutada on.

gw056

Teine fakt – hind. Mis toob kaasa OR ja VR (virtuaalmaailm) minu PC-le? OR hind saab olema kusagil 200-300 euro juures. Hind arvatavasti ei lange 2-3 aasta jooksul. Kindlasti tulevad müügile uued veel kallimad modifikatsioonid, mis siis parandavad vanade modifikatsioonide vigu (arvestada tuleb, et tegemist riistvaraga, mitte tarkvaraga. See tähendab – uus modifikatsioon on täitsa uus seade aga mitte mingi fail, mille peab lihtsalt allalaadima) või siis on mõeldud “rikastele” klientidele. Ikkagi vähendame ja paneme 200eur. OR tuleb välja esimesel kvartalis 2016. Nõuded arvutile, kes kasutavad OR on –

  • NVIDIA GTX 970 / AMD 290 võrdne või suurem
  • Intelis-4590 võrdne või suurem
  • 8GB+ RAM

Need on min.nõuded. Min.nõuetega on nii… ok, enamik meist on proovinud osta uut autot ja vaadanud auto valmistaja poolt lubatud kütuse kulutusi – keskmine, maanteel ja linnas. Ning need andmed on mingisugustes tingimustes – mida te kunagi ei täida. Onju? Sama on ka siin. Need on siis nõuded, et teie arvuti üldse reageerib OR-le. Min.nõuete täitmine ei tähenda, et OR teie arvutis annab 100% lubatust.

Arvuteid olen komplekteerinud 3 ja kodus on mul 5 arvutit. 2 läpakat on vaid blogi kirjutamiseks ja töö asjadega tegelemiseks. Nende peal mängides võib samaaegselt ka võileibu küpsetada :). PC-dega on teine lugu, nad on ehitatud mängimiseks ja nende vanus on nii 2-3 aastat. Nad kõik on tehtud tolleaegsete eelarvetega 1000eur. Ehk siis vaadates kastide sisu ja kodus olevate kasutajate soove (üks kasutaja ei ole üldse huvitatud OR-st ja arvuti jääb tal panniks edasi 😦 ) – 1 emaplaadi, 1 protsessori ja 2 videokaarti – mis paneb mõtlema. Arvutitark müüb hetkel GTX970 – allahindlusega 359,9 eur. Kuna ma tahan 2l arvutil vahetada videokaarte (ma pean, kuna 1 kasutaja ja mina kaasa arvatud ei ole rahul olemasolevaga), siis läheb see lõbu mul maksma 791.8 eur, üksi videokaartidele. Olen ise tahtnud osta GTX960, sest hind on neil 219,9eur hetkel (kehvem, kuid võrreldes olemasolevatega – suur samm edasi). Ehk siis ilma OR-ta planeerisin raisata videokaartidele 439,9 eur. Mis on märgatavalt odavam. Nüüd pannes juurde veel 400eur, saan OR puhul kogu kupatuse hinnaks 1198,8 eur (võrreldes 439,9eur). Mida teha? Minul seda raha ei ole 😦 Nii et ma ei saa endale lubada juba finantsiliselt OR, kuna nõudmised sellele jubinale on liiga karmid. Ma ostan GTX960 ja see tähendab, et minu kodus pole OR kohta vähemalt 2-3 aastaks (ühe videokaardi rotatsioon meie kodus), mis on aga hea aeg ootamaks, et OR läheb odavamaks, paremaks jne…

Rohkem ma ei too mingeid fakte, kuna raha on selles olukorras peamine otsustaja.

gw062

Kokkuvõte – OR on minu jaoks liiga kallis; ja kaheldav on, et lähiaastatel suudavad mängude valmistajad nn ajaga kaasas käija. Ma ei näe mingit põhjust miks ma peaksin Doomi mängima OR-ga. Doom on vana mäng, kuid hea, aga mitte nii hea enam. Praegu ei ole keegi suurematest stuudiotest andnud märku, et nad hakkavad OR tehnoloogiat kasutama oma hetkel töös olevates projektides (PC mängud). Kõik on äraootaval seisukohal. Mis on aga suureks ohuks, et OR kukub läbi. Kuid ma loodan, et OR arendab edasi VR-st ja ka uudis, et Sony töötab sama projektiga oma PS4-le teeb asja huvitavamaks. Aga PS4 meie majas – ei,ei ja ei… 🙂 . Nii et ma loodan, et OR pole lihtsalt tehnoloogiline tupik nagu on seda moblamängud, vaid ikkagi midagi enamat ja just VR loomisel. Nii et kui vaja maja ehitada, siis arvestage, et on vaja projekti lisada eraldi tuba virtuaal reaalsuse loomiseks 🙂 .

Hapud viinamarjad 🙂

gw059

 

 

Lisa kommentaar

Rubriigid

