Posted by: libarebane | 02/10/2013

GW2 – rõõmsalt teelahkmel

kräuPeale suuri, võib ka nimetada katastroofilisi, päriselu muutusi olen tagasi oma mängumaailmas. On möödunud kogu kevad, suvi ja käes on sügis. Sügis kus karud õgivad end täis talveuneks, ning inimesed, kes kuidas oskavad, valmistavad end ette talveks. Kes ostab küttepuid, kes masendab end hallidest ja vihmastest päevadest. Õnneks on minul valik – küttepuud. Puud on valmis ja ilusasti virnas ja neid katab ilus katus, mis loodetavalt ikkagi vett läbi ei lase. Nii järgmised paar aastat.

See selleks, nagu ta on – igal ühel omad hobid, minul selleks mängumaailm ja MMOd.

Muutunud on palju, vahe mis venis paari kuu peale tõi kurvastuse. Grupp inimesi kellega mängisin lahkusid serverist, kus mängisin. Ja minul oli valida – kas server või inimesed kellega olin aasta koos mänginud. Imelik, kuid valisin serveri. Kuidagi on nii, et Guild Wars on mulle tähendanud just serverit, kus mängin. Server kui selline on kommuun, kus tahan olla. Grupp kellega koos mängin, on vaid grupp inimesi, kes laseb mul seda täie rinnaga teha. Nii et mul tuli tagasi tulles otsida taas nn “Guild-i” kellega koos sain mängida.

Siin ongi esimene huvitav vahepõige – millist guildi valida. See on üleüldine probleem kõigis MMO-des, pole vahet kas see on WoW võib Rift või siis GW2. Esiteks tuleb selgeks saada, mida sa mängult ootad. Ok, ma saan aru inimestest, kes räägivad, et peab osalema kogu pakutavas. Ehk siis klassikalised – PVE, PVP, sPVP jne. Kuid kahjuks on alati nii, et mängud pakuvad enamat (eriti MMOd), kui sinul on seda võimalik kasutada. Ehk ma jõuan jälle tagasi – meie suurim väärtus on aeg. Hullumeelne maailm, mis meid ümbritseb, on pakutavast pungil. Sa ei saa valida kõike – sa pead valima ainult osa sellest. On ju alati olnud probleem internetis surfamine – see võtab paganama palju aega. Ning kui sa jooksed ühelt teemalt teisele, jõuad ühel hetkel arusaamiseni, et sa raiskad vaid aega. Jah, me saame alati rääkida muutustest. Üks asi viskab üle ja siis pöördud sa teise asja poole. Uue ja huvitama juurde. Kuid see tähendab, et oled süvenenud millessegi ja siis jälle süvened millessegi muusse. Lihtne ju? Aga see ei tähenda ju üldse seda, et sa ei süvene üldse mitte millessegi ja vaid surfad pinnapealselt ühest teemast teise.

Minu jaoks on selleks süvenemiseks WvWvW GW2s. WvWvW on see osa mängust, mida teen südamega. Alati kui login end taas GW2e, siis vaatan kuidas meie serveril läheb võrreldes teistega. Ning ma tahan kuuluda guildi (GW2s muidugi), kes seda võtab samamoodi. Ja kuidas neid inimesi leida? Mängides. Mängides nii kaua kuni sa saad aru – vot nendega oleks tore koos mängida. Ja siis juba läheb kõik oma rada pidi. Kuna MMO on sotsiaalne nähtus, mida võib võrrelda kas või facebookiga, siis kehtivad siin omad reeglid. Võõrad inimesed saavad kokku ja ühinevad mingiks grupiks. Tavaliselt on neid +100 (gw2). Kuidas nendega ühineda? Huvitav… Kuidas sõlmida tutvusi võõrastega? Läbi sotsiaalvõrgustike? Nii, siia see koer maetud ongi. Kui tavaliselt said inimesed kokku kõrtsides, kirikutes või mõne muu ürituse juures, siis tänapäeval inimesed tutvuvad internetis. Imelik? Nii 20 aastat tagasi oli see ainult friikidele, nüüd on ta üks osa meie sotsiaalsest elust. GW2s on ühinemine erinevate sotsiaalsete rühmadega lihtne. Enamikust ajast nad ise kuulutavad, et võtavad uusi liikmeid. Mõned ise kutsuvad sind privaatvestlustes ühinema jne. Mina pidin tegema läbi kadalipu, mis tähendas minema selle grupi kodulehele, täitma ankeedi (täitsa lollide küsimusega) ja siis ootama vastust. Mingil hetkel võeti sinuga mängus ühendust ja nii ma sattusin – täitsa võõra seltskonna seltsi.wvw2

Mis on muutunud viimase poole aasta jooksul GW2s? Arenanet on võtnud mingi huvitava hoiaku – ta on tavalise MMOdes toimuva arengu pööranud peapeale. Kui me tavaliselt oleme näinud arengut – esimene osa: mängu välja laskmine; teine osa – mingi aja jooksul (tavaliselt aasta pärast) põhimängule uue osa välja laskmine. Siis Arenanet on hakkanud iga kahe nädala tagant lisama mängu mingi väikse uue osa (ehk siis ühe suure asemel palju väikesi). Enamikus on need muutused olnud seotud PVEga. Minu jaoks on see mingil määral probleem, kuna ma ju mängin enamikust ajast vaid PVPd (WvWvW). Muutused PVPs on olnud rohkem nagu dekoratiivsed või siis on soovitud ära hoida selle mängu osa täielikku kokku kukkumist. Mida ma tahan sellega öelda? Ehk siis kui sa oled loonud maailma, mis koosneb erinevatest osadest ja arendad ainult ühte osa – kas sa mitte siis ei ole vastakuti probleemidega? Jah, kõik kes näevad GW2 ainult PVE seisukohalt võiksid olla õnnelikud (kuid ka nemad seda ei ole, tulen selle juurde hiljem), kuid kuidas jääb nendega, kes mängib just seda poolt, mida püütakse vaid elus hoida? Lähen tagasi WvWvW juurde (PVP).

Igal serveril on võimalus mängida 2 teise serveri vastu ja seda 1 nädala jooksul. Iga reede õhtul vastased vahetuvad. Iga server on omaette kommuun, kes on võtnud nõuks oma vabaaega sisustada koos ja just selles serveris. Ja kui sa oled võistelnud kuid ja kuid, kasutanud ühte ja seda sama maailma juba korduvalt. Mis siis edasi? Milles on areng? Ok, kui sul on paar sõpra ja te vaatate koos mingit filmi – mis te järgnevalt teete? Vaatate jälle sedasama filmi? Või kuidas?

Ma pean ikkagi tõdema, et muudatusi on olnud. Kuid millised? Selle viimase näite puhul – et film on jäänud samaks, aga nüüd pakutakse filmi kõrvale tasuta popcorni ja limonaadi? Läheksite vaatama nii 4 korda sama filmi, isegi kui film on hea? Läheksite? Ja läheksitegi, kuid nüüd juba mitte filmi vaatama, vaid te tegeleksite seal kõike muuga, kui filmi vaatamisega. Nii on ka läinud GW2 – WvWvW maailmas leiutatakse omaette GvG, kus erinevad guildid saavad üksteise vastu võidelda, vaatamata mis toimub kogu server vs server võitluses. Võis siis sPvP – s mängitakse Asuradega jalgpalli.

Millised on olnud muudatused WvWvWs? Uued võimalused saada relvastust ja varustust, mida on ennem saanud PVE mängijad, uued tiitlid, mis näitavad, kui kaua sa oled mänginud. Just need uued tiitlid on mind naerma ajanud.  Et jõuda tiitlitega kõige lõppu (ehk siis generalissimuseks) ei pea sa olema hea, vaid sa pead mängima palju.

Ja sellega jõuame esimese rõõmsa teelahkmeni GW2s. Mis oli erinevus GW2s võrreldes teiste MMOdega? Sa ei pea nn lõputult “grindima”, et saada mingit nänni, mis teeb sind teistest paremaks. WvWvWd võib mängida igal tasemel (arvuti võrdsustab sind automaatselt keskmise tasemeni) ja sinu varustuse puudujääki on võimalik kompenseerida sinu mänguoskusega. Fantastiline? Teistes MMOdes on alati ju olnud nii – selleks et osa saada lõpumängust pead ennem lõputult tegema mingeid korduvaid asju, On vaja saada varustust ja relvi, milleta sa ei saa lõpumängu mängida. On ju nii? GW2s pole see oluline, seda on toonitatud ka Arenaneti poolt lõputult. Kuid mis nüüd toimub? See tiitlite jama on märk, mis näitab lõputut korduvat tegevust, et saavutada midagi. Ja nüüd on tulnud GW2 välja samade ideedega, mis on nii loomulikud kõigile MMOdele. See tähendab, et maakera on ikkagi ümmargune. Ehk kuidas hoida rahvast lõputult mängimast sinu valmistatud mänge? Esiteks, mida kasutas GW2 – kogu aeg uuendades maailma. Teised – et midagi saada mängus (tasu saavutuste eest) – pead lõputult kordama mingit tegevust ja siis kui sa oled selle saavutanud, tuuakse mängu uus nänn. Ehk siis sinu avatari relvastuse ja varustuse korduv uuendus. GW2 on seda viimast just proovinud vältida. Mängus pole erinevate varustuste vahel erilist erinevust. Nüüd aga on toimunud Arenanetil mingi valgustav ärkamine. Luuakse uusi relvastusi, mis on nats parem. Nats parem on 10% eelnevast varustusest. Võiks nagu öelda, et vahet ei ole? On ikka? 10% on täpselt nii palju, et sina oled surnud (kui sul uut varustust ei ole) ja sinu vastas mängija on elus (kui tal on see uus varustus). Millest selline muutus? Tuleb vist välja, et MMOdes on ikkagi domineeriv ärimudel – sundida mängijaid korduvasse tegevusse. Ehk siis, et saada popcorni, pead vaatama taas sama filmi, mida sa olid juba vaadanud eile. Luua iga kord uusi maailmu, uusi mänguvõimalusi on esiteks raske ja teiseks kulukas. Ja ega nende ideedega ka hästi ei ole alati. Luues mängule uusi osi on raske, sest kui tuua televisoonist näiteid, siis kasvõi seebikad kolmekohaliste seeriatega? Nad on juba naljakad. See võib ka juhtuda GW2s oma lõputu looga. Oht muutuda labaseks. ja selle asemel antakse mängijale ka kõrvale nn porgand. Ehk siis selleks, et olla mängus hea, pead sa tegema midagi lõputult korduvat. Arenanet on läinud kompromissile. On see hea? Seda oli oodatagi. Kui GW2 on uuenduslik mäng (ta on seda), siis ta ei saa seda olla lõputult. Ta peab muutuma tavaliseks mänguks omasuguste hulgas. Ja mul pole põhjust selle üle kurvastada. Inimkond on selline huvitav nähtus, kes alati mõtleb midagi uut välja. Tuleb lihtsalt oodata, et midagi uut välja tuleb.wvw1

Nii et GW2 on rõõmsalt valinud tee, mis on omane praegustele MMOdele.

Teine osa millest tahtsin rääkida on need iga kahenädalased uuendused, mida tehakse PVE mängijatele ja miks osa rahvast sellega rahul ei ole.

Igal mäng räägib mingit lugu. Nagu raamat. GW2 on midagi fantasy sarnast muinasjutu maailm. Tal on omad põhitegelased, rahvad ning enamus loost räägib nende vahelistest probleemidest. Kuidas mõjutab seda kõike need väikesed muudatused? Seda, et nad ei ole eriti põhilooga koos ja nad on lühikesed. Nad ei vea välja loo edasiarendust. Viga on selles, et kui raamatu kirjutaja lihtsalt võtab uue puhta paberi ja hakkab uut osa kirjutama, siis mängudes on raskem. Sa pead oma loo viima mängu ja see on seotud tehniliste probleemidega. Nagu see samune kirjutaja peaks esiteks paberi valmistama, tindi, voolima pliiatsi ja siis saaks alles kirjutada. Ehk tehnilised võimalused ei lase lool lennata kõrgustesse, sa pead kogu aeg mõtlema – kas seda on võimalik teha. Muidugi on kahju, et selline probleem üldse eksisteerib. Ja siin ongi osa rahvast hakkanud ikkagi pooldama ühte suurt lisa mängule, mitte enam igat kahenädalast lõiku millestki, millest on raske arusaada, ning mis seos on siin põhilooga. Nagu siis lõppematu jada seebikate asemel üks korralik uus osa, koos loo edasiarendusega jne…

GW2 on hetkel teelahkmel ja soovin Arenanetile vaid jõudu neist väikestest probleemidest väljatulemises. Olgu siis need tulemused mis iganes. Mäng on ikkagi hea:). Ja tõesti – ükski hea asi pole probleemideta. Ning selle draakoni me retsisime ikkagi ära… olgu ta siis “raske” kui tahes.

teq2

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

Rubriigid

%d bloggers like this: