Posted by: libarebane | 03/03/2013

GW2 – ANET ja “Achilleuse kand”

k1Kõik me teame lugu legendaarsest kangelasest ja tema ainukesest nõrgast kohast. Ja mis ei olnud naine vaid tühipaljas kand… Nii ta on, tühistest asjadest võib kasvada üles midagi suurt ja ka mõnikord hukatuslikku.

Mida ma olen siis viimasel ajal teinud? Peale töö, mis raha sisse toob ja töö, millest ma saan rahulduse (raamatute müük)? Mänginud arvutimänge ja põhiliselt GW2 ning põhiliselt istunud WvWvWs. Sellest ka soiku jäänud kirjutised siin blogis. Kuid nagu iga algne kiindumus võib muutuda argipäevaks, on ka minu kiindumus GW2-hte muutumas millekski küpsemaks ja ma näen oma esialgsetest ülivõrretes pisikesi pragusi. Huvitavamaks teeb asja see, et need on vead, mis ei ole iseloomulikud GW2le, vaid omane kõigile. Kuid saan ka aru, et osa on siin minu väsimusest jne., ning alati tuleb sellistel juhtudel uurida mõlemapoole põhjusi, miks toimuvad lahkhelid. Ning lahkhelide algataja pole alati see “peamine” süüdlane/kannatanu.

GW2 on hetkel üks suurimaid tegijaid mängumaailmas. Ok, räägime lahti, mis on “suurim” nüüd ja enne. Enne oli WoW, oma 12 miljoni kasutajaga ja teda üle lüüa on/oli raske. Ning see tõi kaasa 5 aastase seisaku mängumaailmale. Kõik tahtsid olla WoW. WoW oli muutunud nagu etaloniks, milline pidi väljanägema üks “õige” MMO. Kahjuks on alati originaalil koopia suhtes eelis, ja peamine: ta lasti välja esimesena. Ja ma ei väida, et WoW on halb mäng, ta on üks paremaid. Kuid nagu iga hea asjaga, saab ka WoW vanaks. Ja nagu näha, on MMO maailm muutumas millekski teiseks. Teiseks selles mõttes, et edukust ei mõõdeta enam 10nete miljonite kasutajatega vaid ainult miljonitega:). Ehk, mis tähendab valiku võimaluste avardumisega MMO maastikul. Ja kuhu me pidimegi tulema, valikuvõimaluste rohkus on see, mis arendab ühte tegevusala. Nimetame seda siis konkurentsiks või millekski muuks. Ning selle lipulaevaks on GW2, mis ei ole sama suur kui WoW, kuid omab praeguses arenguseisus suurimat tiitlit, teiste samasuguste ees.

k2GW2 ja WvWvW.

Parem osa ja põhjus miks ma mängin GW2te on WvWvW. WvWvW on plats kus lastakse 3 serverit omavahel kokku, ja maastiku ning kindlusi kasutades kogutakse punkte. Ja ma ei ole ainuke, kes väidab, et see on põhilisem osa GW2s. Mul on väga kahju mängu PVE osa ees, tunnen end isegi süüdi natuke. Kuidas saab mängu üks osa olla nii primaarne kogu ilmele mängust? Võta nüüd kinni. Kuid nii ta on, mulle muidugi. Ma ei taha väita, et PVE osa on kehvem. WvWvW on see vürts, mis selle toidu nii maitsvaks teeb. Ja siit ka need praod. Iga süsteem omab puudusi. Mõned puudused teevad süsteemi kõlbmatuks, mõned jällegi ajavad aegajalt vanduma. Üheks selleks on nn süsteemi piiratus näidata üle 20 inimeses samaaegselt ekraanil. Ehk siis sa tead, et inimene on sinu kõrval, ekraanil teda näha ei ole. See süsteemi puudus on põhiline “Achilleuse kand” mängus. Kui tegevus toimub üle 150 inimese kokkupõrkes ja võit sõltub mõnikord vaid väikesest eelisest teiste ees on just “nähtamatu vaenlane” see, mis teeb su kaotuse nii mõruks. Pole ju süüdi sinu oskamatus lahendada strateegilisi ülesandeid vaid hoopis süsteemi puudulikus. Kuid, kuid… nagu väidab ANet ta lahendab selle puuduse selle kuu jooksul. Vabandust, kuid ma kahtlen selles. Ja nagu suurtes lahingutes ikka on võitja alati see, kes suudab rohkem adapteeruda ja kasutada võimalusi, mis talle antud on. Nii et ma ei saa võtta seda puudust, kui mingit lõpliku põhjust mängust loobumiseks. Asja teeb keeruliseks, kui teised seda probleemi suudavad leevendada ja isegi parandada. Ja kahjuks nad võivad. Nii et ANet peab selle probleemi lahendama, või siis lõpetama WvWvW üldse ära ja minema GuildvGuild süsteemile.

k3Väiksed vead.

Pole võimalust moodustada gruppi üle 5 inimese. Puudub selline asi nagu “autoloot”. Kõik WvW tehtud parandused on rohkem nagu paanikast kaasatud, kui õiged muudatused õiges suunas. WvWvW puudub asjalik võitude eest saadav tasu, mis on PVE osas. Ehk siis mäng on suunatud sellele, et osaleda WvWvWs peab osalema PVEs. Kuid kui aega mängimiseks on vähe? Ja sa tahad just osaleda selles osas, mis sulle meeldib?

k4Firmade foorumid ja meie, kes me mängime nende tehtud mänge.

ESA avaldas 2012 andmed mängijatest ja nende vanuselisest ning soolisest jagunemisest. Keskmine vanus on 30 aastat (oli 37 aastat aastal 2011). 47% mängijatest on naised (oli 42% aastal 2011). Mida me sellest välja võime lugeda (või soovime lugeda)? Seda, et arvutimängud pole enam laste pärusmaa. Arvutimängud hakkavad tasapisi eemale lükkama mõttetuid telesaateid. Ehk ajaviite võimalused on meil aina mitmekesisemad. Ning see on hea. Mis seos on siin foorumitega? Seos on otsene. Mida vanemaks me saame seda rohkem oleme me nõrganärvilisemad solvangutele ja eneseväärikuse hoidmine on üks osa meie elust. Mis on aga olnud mängufoorumid? Tavaliselt on nad olnud lihtsad üksteise mahategemise platsid. Mina olen parem kui sina, kes on “noob”, kes on tegija jne. Muidugi on ka õpetusi, nõuandeid ning ka arutlusi mängust endast. Kuid GW2 WvWvW on tasapisi muutumas üksteise sõimamise ja kaeblemise kohaks. On mul seda vaja? On mul vaja teada, kui halvas serveris, guildis ja kui loll ma olen? Ametlikus ANet-i foorumis? Ma rõhutan “ametlikus”. Sest “ametlik” tähendab firma nägu. Näiteks sa oled tõsine inimene, tõsise töökohaga ja mitme lapse isa ja ema. Ja sind süüdistatakse ebakorrektsete sõnadega selles, et sa oled vajutanud nuppe liiga aeglaselt.  Tõsiselt? Kui kaua sa lased end sõimata selles foorumis? Mis on sellest lahtisaamise võimalus? Mitte mängida selle firma mänge? Kuna see firma ei suuda sind kaitsta psühhopaatide eest? Onju? Ehk siis ma tahan pöörata asja sellesse valgusesse: “ametlikud” foorumid on otseselt seotud firma imidžiga. Ning ma ei ole eriti kindel, et kliendi laimamine on hea firma käibele, isegi kui laimajal ei ole firmaga mingit seost. Siin ongi minu põhiline QQ ANeti vastu. Mind ei puuduta mitteametlikud foorumid, rääkigu mida tahes. Ma ei lase lolle end viia nende tasemele, et nad lööksid mind oma kogemustega. Kuid ametlikud foorumid? Ma arvan, et ma lõpetan GW2 mängimise ainuüksi selle põhjuse pärast. Ma tahan olla eneseväärikas isa, ennast austavas maailmas. Ja ma ei taha kasutada firma teenuseid, kes ei suuda hoida kontrolli all isegi oma foorumeid. Ja tuues näiteid mängijate vanusest, küsin kas minusuguseid mitte vähe ei ole…

Aga silmapiiril on uus mäng “The Elder Scrolls Online” ja ka tasapisi ma hakkan igatsema tagasi oma Lotro tegelaste juurde. Võib olla on aeg muutusteks?

k5

Lisa kommentaar

Rubriigid

