Posted by: libarebane | 04/03/2012

Anime ja hentai piiril… ehk taas Mass Effect 3-st

Viimasel ajal olen sattunud vaatama anime seriaale, mis kõiguvad lõputult hentai ja anime piiril. Lood, mis on ääristatud hentaist pitsiliste kudumitega. Tülgastav? Peaaegu vastuvõtmatud? Vaatan just “Agent Aika-t” ja ei saa aru, milline absurdne vormindus on antud sisule: katastroofiline maavärin on Tokyot tabanud ja ka suurem osa meie planeedi veest väljaulatuv osa on kadunud. Aika on tegelane, kes toob siis veealt igasugu esemeid välja. Aika võtab vastu ohtliku ülesande uurida müstilist Lagu-d, siis…  Ning samas vilavad multikast läbi hästi palju napis riietuses tegelasi, koos oma kahemõtteliste liigutustega. Hämmastav. Jah, võib öelda, et “Ghost in the  Shell-is”, mis on minu jaoks kui anime lipulaev, leidub samuti püüet kaasata hentaile iseloomulikke jooni. “Agent Aika” võib haarata oma sci-fi sugemetega, kuid see hentai ääristus tekitab samasuguse tunde nagu siis kui kirikutes oleks Jeesus Kristus ristil kujutatud a´la naturel. Ja sa jääd seda nature´t kirikusse sisenedes esimesena jõllitama.

Nii pikk eellugu Mass Efect 3-le. Aga järsku on see õige seletamaks asju, mis toimus ME3 väljalaskmisega.

Mass Efect 3 tuli. Kuid… kuid.. kuid… Hetkel ma ei plaani seda osta. Kuidas seda seletada… olgu,

… sa ootad väga mingit uut raamatut ja siis sa ostad ta ning avastad, et vahepeal on paar osa puudu. Ja puuduva osa eest pead välja käima veel korra mingi summa. Ja see ei ole lihtsalt järg raamatule, vaid on selle raamatu osa. Ja seda osa müüakse samal ajal koos põhiosaga. Imelik? On ju? See on ainult üks võimalikest võrdlustest. Ma võin tuua veel palju võrdlusi – nii poolt kui vastu. Arvatavasti on kogu internet selliseid võrdlusi täis ja minu poolt pakutu pole eriti vaimukas…

Püüan siis asju seletada. ME3 mänguga ilmus kaasa ka DLC (lisapakett). Ning imelikult (minule) küsiti selle eest raha. Põhjendus Bioware poolt oli lihtne ja arusaadav. Mäng sai valmis 3 kuud tagasi ja selleks, et osa meeskonnast niisama ei istuks, alustatigi lisapaketi tegemisega. Ja valmis sai ta ametliku mängu väljalaskmise ajaga samal hetkel. Kuna teda ei saadud enam lisada plaadile, siis lisatiga ta kui lisapaketina mängule juurde. Ning nagu juba öeldud, tehtud asja eest tahetakse ka midagi vastu, antud hetkel oli selleks raha. Kõik on selge, kõik on korras. Vähemalt Bioware jaoks.

DLC-de väljalaskimine on muutunud tavaprotseduuriks ja “expansion pack” on muutunud koos dinosaurustega minevikuks.DLC võib sisaldada igasuguseid asju, alates mängus oleva kangelase uue varustusega jne. Loo edasi jutustamine pole eriti levinud. Selleks tehaks juba uus mäng nr. 2, 3, 4 jne. DLC võivad sisaldada ka kõrvallugusid mängu põhiloole. Mulle isiklikult pole kunagi DCLd meeldinud ja olen vaid ostnud ME2-e DCL, mis sisaldavad mingit sündmust. Milline mu tegelane ekraanilt mulle vastu vaatab pole oluline.

Midagi uut on aga DLC-ide avaldamine põhimänguga samalajal ning see et ta sisaldab põhiloole iseloomulike osi (vähemalt minule). Kuidas? See DLC sisaldab uut meeskonnakaaslast, kelleks on Prothean. Jep, see sama rassi esindaja, keda Reaperid mööda Galaktikat tagaajasid, ja nagu 1 osa lõppedes oli aru saada, siis ühtegi Protheani ellu ei jäänud. Teises osas nad ilmusid uuesti välja ja juba Collectoritena. Collectorid aga olid juba Reaperide orjad ilma isiksusele omaste tunnusteta. Nii et Prothean sinu meeskonna liikmena on dimensioone avardav uudis. Keegi jäi ellu? Collectorid võivad sinu poole üle tulla, nagu olid seda gethid, ja nad omavad vabatahet? Ja kuna Bioware seletas, et see nii ei ole ja Protheani sinu meeskonna liikmeks astumine on vaid kõrvalosa… tekitab küsimuse, kas ME3 pole ikkagi mingi tavaseebikas, kus sündmustel puudub loogika. Imelik…

Nii et kõik see tekitab küsimusi ja aina uusi küsmusi. Ning sa avastad end mõttelt – kas sind mitte petta ei taheta…

Kas see DLC pole piraatluse vastu võitlemise üks võte? Kas see DLC on selleks, et suurendada Origini (Steami sarnane platvorm) kasutajaid? Kas selleks, et vaigistada kasutatud mängude müüki? Või on see üks võimalus tekitada nii öelda illusioone, et mängud on odavad ja samas kasseerida lisaraha?

Ehk jällegi, kas tulevikus tükeldatakse mäng mitmeks osaks ja müüakse eraldi? Siis nagu näiteks Lutsu “Kevadet” müüakse osadena, kus põhilugu on “Teele ja Arno”, siis võid juurde osta “Tootsi” osa ja siis “Lible” ning jne, jne, jne. Tore ju? Ja raha liigub :).

Ja olgu siis Bioware põhjused mida iganes. Neil on õigus selle mängu eest küsida raha ja selle raha suurus on ainult nende määrata.

Kuid üht asja peab silmaspidama. On räägitud Bioware (mänguvalmistaja) kuludest, mängu valmistajate kõhnadest rahakotidest, kellegi ahnusest jne. Ja see pool mida pean arvestama – olen mina ja minu tõsine suhtumine oma rahakotti. Ehk, see on minu raha, mida ma selle mängu eest välja käin. See ei ole mingitki moodi teiste raha. See on minu – lõplikult. Ja minul on õigus kulutada seda raha omaäranägemise järgi. Ja ma olen oma otsustes sama vaba kui on seda Bioware.

Ja üks võimalus on oodata. Oodata odavaid väljamüüke. Pole oluline, mis on  põhjuseks mänguvalmistaja lisaraha küsimisele. Oluline on kas ma maksan. Peale nende DLCde süsteemide kasutusele võtmist, ei. Ma jään ootele. Aasta pärast saan ME3 endale praktiliselt tasuta (priaatlus on mulle samamoodi vastunäidustatud kui DLC-d). Ja kas mul pole alternatiivi ME3-le? Vaadates praegu kasvõi turul olevaid F2P mänge ja ka oma kapiotsas lebavaid karpe.. nope, mul on palju alternatiive. Ja et ME3 odavmüüki ei lähe on vaid luul.

Ning tuues veel ühe võrdluse – kas pole parem peolt lahkuda tema tipus, mitte siis kui politsei on kohale kutsutud? Järsku on üldse parem, kui ma ei mängi ME3d üldse ja jään arvamusele, et ME2 oli Half-Lifei kõrval parem üksikmäng mida olen mänginud. Mitte rikkuda enda arvamust kogu triloogiast (eriti kui triloogiast võib saada lõputu õudus) arvates, et Bioware on vaid saanud kätte kuldmune muneva kana ja ta pigistab sellelt õnnetult linnult välja kõik mahlad? Nagu on seda juhtunud juba paljude heade filmide, raamatute ja mängudega. Et ma ei hakkaks oksele nähes McDonaldis N7 nimelist einet.

Mõnikord vaadates animet, avastan et vaatan tegelikult hentaid…

Responses

  1. Hea võrdlus… et ostad ARno ja TEele osa… ja siis lible 🙂


Lisa kommentaar

Rubriigid

