Posted by: libarebane | 15/01/2012

“Swotr või siis SWTOR”

Ja nii ta on, elu läheb edasi ja ajad muutuvad. Ühel hetkel mängid kääbikut ja teisel hetkel oled muutunud kosmoses uitavaks ja  laseriga vehklevaks bitch-iks… Elu on ikka imelik….

Nii nagu see juhtus WoWiga, juhtus ka Swtor-iga, kingitus lapsele osutus kasulikuks investeeringuks. Kinkida oma lähedastele endale ka meeldivaid asju on ikka ülimalt… meeldiv. Mitte isegi kinkimiserõõmu silmaspidades, vaid ka teistele mõeldud kinkide omakasutuse tähtsuse osast. Aga ma kahetsen… olgu mulle andestatud minu patud, need mida ma tean ja ka need millest mul pole aimugi…

Mängu enda juurde tulles jään ma natuke nõutuks. On mul midagi tarka öelda? Okay, ütleb mu arvamust ka see, et ma ei ostnud seda mängu endale vaid kingituseks. Ma ei plaani teda osta ja soovin, et Lotro jääb ikkagi minu põhiliseks müdistamise kohaks. Ja põhjus? Liiga palju eelarvamusi. Ehk Stars Wars-i IP on üle dramatiseeritud. Ta on võrdväärne AK47 ja Coca Colaga. Ma siiamaani ei mõista, milleks oli vaja üldse Swtor-ist MMO-d teha? Ja põhjus mida ma aiman on RAHA. See teeb mind nii kurvaks.

Jah, ma saan aru, koos rahaga tuleb ka nn investeering ja võimalus täita oma soovid kõige kõrgemal tasemel. On ikka nii? On siis raha see tähtsam asi luues midagi huvitavat ja originaalset? Kas see ei ole mitte üks pettekujutelm? Sest mida suurem on algne investeering, seda suurem peab olema kasum, ja selle kasumi tootmise periood? Nii? Ma annan sulle siis miljoni kui sa teed minu miljonist 3 miljonit? Ja kuidas on siis parem kasumit teenida, kui mitte ühe populaarsema asjaga, nagu seda on Stars Wars. Sul on olemas ju kõik, fännid jne… Isegi loole on juba raamid paika pandud. Ainuke mure on, et ta ei pea olema kasumlik vaid ülikasumlik. See tekitab probleeme, minule. Kas raha tootlikus ei varjuta oma kompromissidega ka toote enda originaalsust?

Kuid raha tähendab ka head teostust. Ehk siis raha annab võimaluse luua midagi suurt. Ma ei usu, et Egiptuse talupojad oleksid loonud püramiidid lihtsalt päeva rõõmuks, selleks oli vaja vaaraod. Ehk jällegi raha paneb rattad käima. Ja Swotor-is need rattad käivad. Mäng on fantastiline. Hetkel vist üks parimaid omasuguste seas. Jätan välja soovi edvistada nn “omamänguga” Lotroga või mõne muu 7 aastat vana mänguga, öeldes et Swtor on millegi või kellegi kloon. See oleks jabur ja enesepettus.

Üks tõsine põhjus on ka see miks ma mängin Swtor-it, et tema valmistajaks on Bioware ja ka Mass Effect ise. Bioware on oma loominguga mind võlunud ja nii kaua kui pole “pandasid” ja “täheponisid” jääb see nii. Seoses nende ühinemisega EA-ga on teatud eelarvamusi tekkinud, kuid paistab, et see on tänapäeval nii igapäevane. Et tüdruk ballile saaks peab ta leidma endale enne kaaslase keda on juba kutsutud ballile. See on juhtunud juba kõigi arvestavate (nn mainstreame) stuudiotega. Ja Bioware ei ole selles erand. Vaatame mis sellest tuleb.

Mäng ise siis.

Esimene, mis mind kaasa tõmbas oli nn “kaaslaste” süsteem. Sa ei mängi üksi, vaid nagu ME-s on sulle antud kaaslased kelle grupijuht sa oled. Oled nagu skaudipealik (nats ka lasteaia juhataja), kes peab ära kuulama su rühmaliikmete eraelu puudutavaid üksikasju jne. Ja see on viidud sellisele tasemele, kus ta muutunud üheks tähtsamaks mängu osaks. Pead ka nad riidesse panema, jälgima et nende varustus oleks ajakohane jne. Selle eest nad viskavad mängus kommentaare ja kritiseerivad sinu mängu oskust. Muidugi nad aitavad sul puhastada galaktikaid pahadest pealekauba. Kui oled nendega hästi läbisaanud, siis käivad nad sinu träni müümas ja ka meisterdavad/korjavad sulle igasuguseid asju.

Teine – kõik me räägime… me räägime kõvasti ja valjult; seda kõnelust on kuulda minu arvuti kõlaritest, mitte et ma peaks kellegi kõnet lugema arvuti ekraanilt. Ehk siis mängus olevad tegelased räägivad ja tehes seda oma häälega… See on ka selle mängu üks suurimaid erinevusi teistest MMO-dest ja ka kallim uuendus. Ma ei kujuta ette kui palju see maksma läks, kuid kõik see raha läks õigesse auku. Ausalt öeldes (muidugi ma ei tea kuidas teistega on) aga see võib luua mulle illusiooni, et nii peabki olema. See on keeruline küsimus, kuna ma ei ole just eriti kindel kas tulevikus on kõigil stuudiotel raha sellise asja teostamiseks. See võib aga halb olla. Võib ju leida sama filminduses, kus “tõeline” film peab olema vähemalt mitme ja kohe päris mitme nullilise lõpuga eelarvega. Nii et ma jätsin ta teisele kohale. Samas on originaalsus ja tõesti millegi hea tegemine ikkagi tingitud tegijatest, mitte raha kogusest mida tegijatele antakse. Ja ka see, et praegused “eelarvelised” filmid on muutumas väga headeks tehnilisteks lasteraamatuteks selle tõestuseks.

Kolmandaks – mul on oma kosmoselaev! Mul ei ole oma maja, lossi… mul on oma kosmoselaev! Defender on talle nimeks (miks ma ei saa oma laeva nime muuta, Bioware?)! Ja tulevikuks on lubatud ka see, et ma saan oma laevas mööbeldada. Kuigi ma ei saa aru, miks seda alguses ei saanud kohe sisse panna? Kosmoselaevaga ma võin siis sõita ühest tsoonist teise, pidada lahinguid jne. Tore!

Neljandaks – lugu ise. Igal karakteril/avataril, mida lood, on ka oma lugu. Ja nad on erinevad kõigile. See teeb huvitavaks nn altide loomise. Sa ei pea uue uut avatari leveldama samamoodi uuesti nagu eelmist. Ma ei usu, et kõrvallood muutuvad, kuid su põhliin on alati erinev. Sisu? Hea. Mitte vapustav kuid hea. Põhjus võib peituda ka minu keeleoskuses. Muidugi mis silma hakkab, et mul ei ole igav, st. mingi tava ülesanne, kus sind saadetakse kedagi 10x tapma või 10x korjama on tehtud huvitavaks, sa teed seda innuga, nagu timurlane.

Viiendaks – kas sa oled hea või oled siga? Ehk sa võid valida oma tee (ok, nagu ikkagi mängulooja on ettenäinud), kas sa oled õiglane, hea, vooruslik või siis tavaline siga. Ehk sul on valik vastata mängus olevatele inimeste mitmeti. Muidugi saad sa ka punkte selle eest kui siga sa oled või kui vooruslik sa näid. Punktid on nagu porgand eesli ees, kes kaarikut veab. Saad nänni, palju nänni.

Ma võin nii jätkata ja jätkata… Mis mulle selles mängus meeldib on palju. Ja ma annan aru, et see on uus mäng minu laual ja see teeb ta huvitavamaks kui riiulis seisvad. Kuid ta meeldib mulle siiski.

Kas ma mängin seda mängu 7 aastat (nagu tava MMO-de puhul)? Kindlasti mitte, ees on Guild Wars 2, Lotro-s on palju teha. Kuid Swtor (või siis Swotr) on hea mäng.Vaatamata mängus esinevatele vigadele jne. Tegemist on siiski 1 kuu vanuse mänguga. Nii et foorumites oleva ulgumisega ma ühine.

Ja ees on veel märts, on tulemas Mass Effect 3. Ja ma tõesti loodan, seda tõega, et ME3 tuleb hea mäng. Ja Swtor ei ole võtnud kogu jõu Biowarelt ära ning ta on suuteline tooma veel ühe hea mängu turule.

Responses

  1. Huvilised võivad liituda SWTOR fb kommuuniga: https://www.facebook.com/groups/SWTOR.eesti/


Lisa kommentaar

Rubriigid

