Posted by: Dasrin | 16/12/2011

Internet müügiks: Kuidas Ameerika hääletab Interneti eest. – SOPA

(see on puhtalt arvamuspost ja on ainult minu arvamus)

Kirjutades jutte, meeldib mulle välja mõelda ebatõenäoseid stsenaariume.  Üks nendest oli interneti sulgemine minu niinimetatud “maailmalõpuromaanis”.
Vaadates selle ja eelmise nädala internetilehti, tuleb välja, et Ameerika (või siis osa Ameerika valitsusest) on valimas just seda teed. Kas interneti omapärasus keelustatakse nüüd ära, ning Ameerika lükatakse lõplikult eemale tehnoloogia arengust. Kas tõesti on vaja interneti reguleerivat seadust? Minu arvates mitte. On olemas  OPEN Act ja millest peaks ju piisama? Selle asemel, et kedagi seina äärde või siis leebemal juhul vangi panna. Sopa meenutab aga natuke juba – Bradbury /451* Fahrenheiti/.

Aga siiski –  mina sellest lõplikult aru ei saa. Nagu Libarebasega arutasime, kaob interneti tähendus SOPA-ga ära. Need lobbyistid /kes selle seaduse läbi lõid/ lükkavad progressi tagasi ainukese eesmärgiga, et raha saada, et tekitada monopoli.  Ma arvan, et internet oli ja on hea asi. Me kasutame internetti, et levitada informatsiooni ning seda ei peaks piirama. Ja “sõnavabadus” peab jääma interneti põhiosaks. Internet ei tohi muutuda korporatiivseks reklaamis kampaaniaks, ehk telekaks, mille sisu on 100% reklaami. Tasand kust me ammutame uut informatsiooni on arenenud täiesti teisele tasandile, erinevale kui seda on seaduste loojad. Näiteks selle blogi tegemise ajal ma jälgin üht parimat beatboxijat, keda ma kuulnud olen, Beardyman, läbi Youtube. Kas ma seda saaksin teha kui SOPA võetakse vastu? Kahtlen?

Mis oleks siis järgmine aste pärast SOPA-d? No, halvem stsenaarium oleks totalitaarne ühiskond Ameerikas, kuid see on pigem minu välja mõeldud õudusunenägu. Mängude puhul teeks SOPA aga streamimise, videote tegemise ja kõige muu täiesti võimatuks, sest siis saaks neid seaduslikult karistada asjade levitamise eest, mis neile ei kuulu. Meid Eestis see seaduse ei mõjuta (kui just Euroopa Liit seda vastu ei võta), aga see mõjutab meie infovälja ning selle välja sisu. Siiski, ei ole kõik maailma lõpp. Paljud firmad on selle seaduse vastu.

Mina isiklikult tunnen, et SOPA on üks viis kuidas firmad saavad kontrollida inimesi ning teha kõigest äri. Järsku on olemas midagi muud ka peale äri? Aga siiski, eks me näeme paari päeva jooksul kuidas see asi välja kujuneb.

UUDISED:

SOPA arutamine on lükatud edasi aastasse 2012. Hurraa! Eks siis järgmisel aastal uuesti

Lisa kommentaar

Rubriigid

