Posted by: libarebane | 13/11/2011

“Lotro B1 – WoW – Lineage Eternal – Garriot ja palju muid segaseid mõtteid :)”

On möödas 100 aastat ja ka see karm oktoober 2011. On veel jäänud november, mis ei ole nii sebimis aldis kuu enam, talv tuleb ja teed pannakse kinni ning inimesed jäävad koduseks. Ehk ees on sügav talv koos suplemisega lumehangedes, ümber külmunud auto mõtlikud kõndimised ja palju muud huvitavat, mida talv endaga kaasa toob. Aga vist minule tähendab see vaiksemat perioodi, kus saad rahulikult suitsu poputada ja raamatut lugeda. …. 2012 pean suitsetamise mahajätma…sigareti hoidmise asemel pean kätele mingi muu toimetuse leidma. Hakkan vist tikkima…ruuni märkidega ja keldi ornamendiga laualinad? Miks mitte?

Ööesel enne isadepäeva lõpetasin Lotros Book I ja olen veel selle mõju all. Minu avatar on juba lvl 65 ja Moria relvastusega, nii et see oli nagu jalutuskäik mängus “god mode” peal. Kui teha book 1-e mõeldud levelil, siis on see jube raske. Eriti kui sa proovid sellega üksinda hakkama saada. Kas on see üldse võimalik? See võtaks aega vist sajandi. Jah, sul peab olema sõbrad kaasas, aga minu sõbrad sellel ajal kui ma Libarebasega mängin magavad hoopis ;), ja õieti teevad. Aga see ei olnud oluline. Oluline oli lugu ise Book 1 taga. Alguses ma nagu eriti ei süvenenud asjasse kuna tahtsin “quest line-i” ära teha ja sellega ühelepoole saada. Kuid mida sügavamale ma sellesse sohu sattusin seda mõtlikumaks ma jäin. Ja lõpuks on ta läbi… Isa ja tütar, nende võitlus omavahel, kuigi ainukesed kes neid tõeliselt armastasid olid nad ise üksteisele…. Tavaline lugu (on ikka?): mees kaotab oma naise ja inimene kes teda meenutab igapäev on tema oma tütar. Olla kaotanud oma armastuse ja elada koos tütrega, kes meenutab igapäev kaotatud armastust? Kas see on karistus või õnnistus?Ja soov kaitsta tütart oleks nagu tagantjärgi soov tuua tagasi oma armastut, tühistada kaotust?

Ning elu on alati kõike muud kui me soovida tahaks: et tütar ei ole tema naine vaid hing kellel on ees omaenda elu. Ning sellest ka esimene konflikt. Armastada ja samas lämmatada. Kuidas sai tütar sellest arusaada, olemata ise veel puutumata sellest piinavast tundest, õhupuudusest, igatsusest teise inimese vastu…. Selleks peab elama, leidma ja kaotama. Ok, nagu (tavaline?) ikka põgeneb tütar kodunt, et haarata endasse iseelamise rõõmu ja avastamist jne. Ja nagu tavaliselt (tavaliselt?) võimuga kaasneb korruptsioon, vabadusega laostumine. On ju alkoholism alguses iseenda valik, mis lõpuks muutub haiguseks. Ja kuidas suhtuda alkohoolikusse, kas kui haigesse või inimesse kes on lihtsalt nõrk? Igavene küsimus. Ja nii läks ka tütrega, saades igavese võimu (ühe sõrmustest) langes ta paratamatult selle võimu kütkesse, millest vabanemiseks polnud ühelgi inimesel mingitki võimalus. Ja nagu muinasjuttudes ikka (kas ainult muinasjuttudes?) tuli isa appi. Ja nii me rändasime läbi loo, et vabastada tütar, kütketest, mille üle tal enam võimu ei olnud. Ja me kukkusime läbi. Haledalt. Pole võimalik parandada vigu jätmata jälgi(ka päris elus?). Mõnikord peab hüvitamaks tehtut, hukkuma ise. Ja nii ta läks, isa ja tütar hukkusid. Kuid nad mõlemad said teada olulisema ehk vastuse: miks nii oli juhtunud. Teadmine oma vigadest ja vist tähtsam: miks teine niimoodi oli käitunud, mis oli selle põhjuseks. Pole ju maailmas paremat, kui teisest arusaamine? Arusaamine, et inimene keda olid pidanud vaenlaseks on vaid inimene kes tõeliselt armastab, koos oma vigadega ja puudustega…. (tavaline?)

Ja nii jäigi mulle sellest loost mälestus minu virtuaal kodus, pilt ilusast naisest, kes oli lõpuks vaba ning armastatud. Head isadepäeva!

Mis veel on juhtunud? Lugesin sellise mehe nagu Richard Garriott artiklit Industrygamers. Esimene arvamus sellest oli “meh”. Mis asi on Zynga ja miks ta on konkurentsis Biowarega ja Blizzardiga? Kuid siis lugesin järgmist artiklit The Escapist ja ma hakkasin teoretiseerima paranoia teemadel. Ehk siis rünnak on parim võimalus kaitseks. Ajaloos on tuntud ju Hannibal, kelle mõtlesid välja Roomlased, et näidata kui tugevad nad on, sest võitsid suurt Hannibali ise. Selleks tuli luua esiteks aga tugev ja suur Hannibal. Propaganda? Võta nüüd kinni. Zungas on ja jääb minu radarilt välja….

Jõudes WoW-i juurde – minu esimene MMO. Esimesed “raidid”, “guild dramad” jne. :). Alati kui loen midagi WoW-ist tuleb mul naeratus näkku. Kuigi ma teda ei mängi, jälgin seal toimuvat ikka. Pean avaldama oma arvamust ja Dasriniga vaieldes ma alati meenutan just WoW-iga toimunut, kui kõigi argumentide argumenti. Ma ei hakka kunagi enam WoW-i mängima, isegi kui nad teevad selle mängu ümber jne… Lihtsalt see on nagu möödunud etapp elust, kuhu eriti tagasi ei taha minna. Läbi, lõppenud jne… Ma isegi ei oska seda selgelt seletada. On olemas filme, mida ma enam kunagi ei vaata, raamatuid, mida kunagi ei loe jne.. ja nii on ka mängudega. WoW on üks neist. Kuid mis siis juhtus? Kuna olen tavaline vanem inimene, siis huvitavad mind ka sellisesd asjad nagu tulemused majanduses. Pole haruldane, et võtan nädalas paaril korral ka Äripäeva kätte ja võrdlen USD ja EUR vahelist kurssi. Kuid Activison Blizzardil oli siis head ja halvad uudised: Massivelys. Nii et 1,1 miljonit mängijat on lahkunud (või siis pannud oma dubleerivad kontod kinni) ja samas on kasum peaaegu kolmekordistatud. Mille arvel see tulnud on jääb selgusetuks. Ons see siis hea või halb? Meh… Paistab, et WoW-iga on lõpp ja nüüd püütakse vanakesele piisavalt normaalset vanadekodu leida. Selleks saab siis Pandaria. See on minu arvamus. Lihtsalt minu jaoks oli Pandaria viimane mida ma ootanuks. Milline absurdsus. Kuid kui vaadata, et mäng on juba nii vana – on see normaalne. Lihtsalt otsitakse WoW-ile koht kuhu ta sobib. Ja paistab, et F2P on veel sellele mängule ülikauge tulevik. Seda märkis ka see, et tehes 12 kuu ettemaksu WoW-i kontole saad Diablo III tasuta. See võte näitab, et F2P ei tule lähima 2 aasta jooksul. Muidu oleks tegemist ju pettusega? Või ei ole?

Diablo III- ga seoses leidsin uue mängu Lineage Eternal

Mega! “Drag-and-hold” süsteem on midagi, mis pani mu kulme kergitama. Mis on juhtunud Blizzardiga, et “Cataclysmi” asemel oleks nad pidanud tegema “Rifti” ja nüüd “Diablo III” asemel “Lineage Eternali”? Kas Blizz on astunud sohu “meeldida kõigile” ja originaalsete mängude loomise asemel püüab luua “kassamagneteid”? Kas sellist Blizzardit me tahtsimegi ;)?

Lineage Eternal ja Torchlight 2 annavad kõva konkurentsi Bizzardile. See on hea, loodan, et minu vastumeelsus Blizzi mängude vastu muutub, ja see ei ole kinni minu maitseeelistustes ja suudan olla objektiivne selles asjas.

Aga jah, Blizzardit ootab ees raske konkurents, nii WoW-is, Diablo III-s. Ja nad peavad vähemalt minult raha saamiseks midagi paremat välja mõtlema. Muidugi tipp oli juba see, et SC2 eest pean ma maksma 3x täishinda…..

F2P või P2P? Minu jaoks on nüüd see ainult F2P. Sest ma ei saa enam mängida igalõhtul ning investeerida oma aega kuhugi pean ma olema väga hoolikas. Et saada midagigi valmis. Võib-olla on see vanuses kinni, võib-olla milleski muus, kuid maksta millegi eest iga kuu 15 Eur-i ei sobi mulle enam, eriti siis kui ma seda ei kasuta. Sellest teemast heietamiseks andis mulle arikkel Massively-is. Ma olen nõus, et turul peavad olema nii F2P ja P2P mängud. Kuid ma ei ole nõus, et neid mänge saab liigitada “Halbadeks – F2P” ja “Headeks – P2P”.

Kas ma olen rikas, kui ma kulutan rohkem kui teised? Ei ole ju nii. Ja milleks ma pean kulutama raha millegi peale, mida ma ei kasuta või kasutan harva? Ma tean ka seda, et kokkuhoida, tuleb esiteks ülevaadata oma igakuised kulud. Ja selleks, et kokkuhoida pean ma jälgima just igakuiseid väljamakseid. Kas mulle on seda ikka vaja? Näiteks Viasat, Elion, krediitkaardi hoolduskulud jne? Kui palju või mis tüüpi lepingu ma teen? Kas ma neid ikka kasutan jne… See et ma mängin F2P tüüpi mänge võimaldab mulle raha kokku hoida. On see halb? Ei ole ju. Kas see on halb mängutegijatele? Jep, vähemalt minu suhtes, kuna selleks et ma ostaks mingi “virtuaalhobuse” on vaja, et ma oleksin väga purjus… Samas aga ikkagi. Kuidas on võimalik, et Turbine (Lotro) ja Arenanet (GW) elavad ära ja teised mitte? Tähendab nende süsteemid on ikkagi kasumlikud? Tähendab seda, et kui ma ostan 30Eur-i eest Lotro lisa on parem kui ma üldse midagi Lotro-le ei maksaks (kui Lotro oleks P2P)? Tähendab, et natuke on “midagigi” kui mitte midagi? “Mitte midagi” on ju mitte midagi!

Ja vaadates Fleo kulmu kergitamist uudise juures, et EQ2 läheb F2P-ks on tõsine kasu EQ2-le, vähemalt võimalus saada Fleolt paar tugrikut? Eksju?

Responses

  1. מידע על שולחן מחשב,כורסאות המתנה,שולחן ישיבות כדאי!!


Lisa kommentaar

Rubriigid

