Posted by: libarebane | 27/09/2011

“Reis Isengard-i ja palju muud: arvutimängijad, lotro, swtor, jne. Ning muidugi ka natuke rahast.”

September on töö suhtes üks koledamaid aegu ja see on ka arvutiga mängimisele paraja põntsu pannud. See selleks, eks detsembris ole aega küll kuuse all oma arvutit piinata. Kuid mängudemaailmas on just septembris palju huvitavat juhtunud. Esimene uudis on minu jaoks üks intrigeerivamaid. Ja see puudutab statistikat. On ju statistika see, mis võitleb moega kõige kollasema koha eest meie teadvuses. Ehk  on olemas valed, suured valed ja siis statistika. ESA (Entertaiment Software Association) avaldas uuringu, kus tõi välja järgnevad faktid:

  1. Keskmine arvutipiinaja on 37 aastat vana ja on mänginud 12 aastat
  2. Keskmine arvutimängude ostja on 41 aastat vana.
  3. Aastal 2011, 29% 50 aasta vanustest ameeriklastest mängivad arvutimänge. Kasv võrreldes 1999 aastaga on 9%.
  4. 100% perekondadest mängivad mänge, 72% mängivad videomänge
  5. 42% mängijatest on naised (sic!)
  6. Täiskasvanud naised esindavad suurema osa videomängijatest (37%), see on enam kui 17 aastased poisid (17%)
  7. 45% vanematest mängivad videomänge koos oma lastega
  8. 9 vanemat 10-st teavad milliseid mänge nende võsukesed mängivad.
  9. 68% vanematest arvab, et videomängud arendavad nende lapsi
  10. 57% vanematest arvab, et videomängud aitavad neil lastega koos aega veeta
  11. 54% vanematest arvab, et videomängud aitavad nende lastel sõpru leida

jne, jne ja jne…. ehk siis selles kõiges on mõtlemisainet. Jah, see on tavaline uuring ja uuringu on tellinud rebane kanakuudi kohta. Kuid nii mööda see ka ei saa olla. Ja jah, see on veel ka ainult Ameerika kohta. Meil on see nagu ikka, torisetakse “doomi põlvkonna” üle ja arvatakse, et arvutimängud on saatanast. Sama hoiak nagu minu nooruses oli see videofilmide, televisiooni ja naabripoisi Mardi kohta… Ja sama hoiak oli ka 1000 aastat tagasi naiste, homoseksuaalide jne. kohta. Vanakeses Euroopas on alati olnud keegi süüdi :).

Lõpuks on välja kuulutatud selle aasta ühe oodatuma MMO mängu ilmumise aeg: 20. detsember 2011 ja mäng on SWTOR. Huviga ootan mida Blizzard vastu kuulutab? Uus “patch” või miskit muud? Midagi suuremat? SWTOR ei ole RIFT. Arvatakse ju, et SWTOR-iga lõpeb ka WoW-i ajastu MMO mängudes.

Üldse on kuidagi SWTOR-iga palju nn. “probleeme” Biowarel. Kuna mäng on AAA klassist, siis on tähelepanu pööratud igale selle mängu osale. Näiteks kompanjonid. Siin peame tagasi astuma ajas, Mass Effecti 1 ja 2 osa juurde. Kas mäletatakse seda: ME vs. Fox News? Ja viimaste uudistega teatas Bioware, et SWTOR- is sa võid olla oma arvuti poolt genereeritud kaaslasega romantilises suhtes, ja ohh õudust (sic!) ka samasoolisega!? Kuid robotiga kurameerida sa ei saa. Ootan huviga selle “probleemi” lahkamist mängumaailmas ja ka nn. ühiskonna sotsiaalekspertide hinnanguid uue põlvkonna (ülal oleva uuringu järgi küll juba vana põlvkonna) mentaalses roiskumises :). / sarcasm off.

Muidugi on ka üks minu jaoks muret tekitav küsimus. Ja see on nende platform “Origin”. Ehk teisiti seletades, et saada mängida SWTOR-it pead sa end logima Origin nimelisse võrku. Ja see tähendab ka seda, et sa annad õiguse enda järgi luurata (see on kasutamistingimustes kirjas). Teiseks sa ei saa mängida reziimil “offline”, sa pead olema kogu aeg võrgus. See mind just nii ei häiri, ma ei ole sõltuvuses arvutimängudest, kuid minu järgi luuramine? Minu enda nõusolekul? Jah, mul on selleks lahendus: mul on kaks arvutit. Tööarvuti ja arvuti millega ma saan lolluse teha. Kuid neil kellel seda võimalust ei ole? Võib-olla ma liialdan, aga kas ei ole raske küsida: kas ma tahan anda enda kohta infot või ei? Lihtsalt “yes or no”. Lahendus on väga vana ja ma ei saa aru mida see EA lõpuks tahab? Teine küsimus on Origin vajalikkuses, meil on olemas STEAM  ja STEAM-i käes on 70% turust. Konkurents? Kahju jagada kellegagi kasumit? Ja jälle minnakse üle süsteemile, kus ma pean omama 1000 accounti, 1000 salasõna ja ainult selleks, et firmad saaksid hoida raha nn. “pere sees”. Mina ju kannatan? Ma ei taha omada iga mänguga, mida ma mängin erinevat accounti ja uut kohta kuhu ma toksin oma krediitkaardi numbri. Siin lähevad mänguvalmistajad sama teed nagu teised neti ja üldse arvutiga seotud lahenduste pakkujad. Midagi ei sobi enam kokku. Sellega on kaasnenud ka mul uus vajadus: vahetada oma krediitkaarti kord aastas. Et keegi kogemata ei võtaks mu kaardi pealt nn. “näpukate” raha. Ja ma proovin mänge osta vaid valitud kohtadest (amazon, andrico jne). Ehk siis nii palju kui võimalik ma proovin oma jalajälge netis vähendada. Ja seda, et ma saan kusagilt 5% odavamalt osta ei ole enam piisav uue accounti avamiseks ja oma maksekaardi, isiklike andmete jms. avaldamiseks. On ju selle aasta uudised andmebaasidesse häkkimisest veel värskelt meeles. Nii et kui mängutegijad /whatever teenuse pakkujad ei ühine, hakkavad kasutajad ise piirama oma võimalusi. Ja süsteem: lähen poodi ja ostan, jääb alati esmaseks seni kuni minu käimisi ka füüsiliselt ei hakka ühiskond kontrollima. Aga see on juba kaugem tulevik.

Üks küsimus on ka P2P (maksa ja mängi) või F2P ( nn. vaba mäng)? Siin annab mõtlemisainet järgmine artikkel: Gossipgamers. Minu seisukoht on alati olnud P2P on parem. F2P oli alati selline poolik lahendus ja soov kiiresti rikkaks saada domineeris, näiteks see lugu selle teema kohta. Kuid LOTRO ja GW on muutnud minu seisukohta ja ma rääkisin seda ka eelmises postituses.  Ja nüüdseks, kus ma olen vahetanud RIFT-i välja LOTRO vastu, olen ma oma usku vahetanud. Ma ei saa enam lihtsalt vaadata, kui minu kaardi pealt iga kuu midagi maha kukub. Ja eriti raske kui tasutud teenust sa ei kasuta. Kahjuks või õnneks olen ma oma igapäevased mängimised seljataha jätnud ja mängida saan vaid nädalalõpus ja sedagi vaid paar tundi päevas. Miks ma pean siis maksma täis paketi eest? Ja loodan, et tulevikus on rohkem LOTRO ja GW sarnaseid mänge, kus ma maksan ja mängin. Mitte ei maksa, maksa ja maksa, ning siis teenin raha, et maksta selle eest mida ma ei kasuta. Kuid huvitav on see, et kuutasu põhine maksmine on hakanud pinnale tõusma nn. “singelplayeritele” mõeldud mängudes. Võta nüüd kinni kuhu see kõik lõpuks asja viib.

Leidsin ka ühe juba vana asja. Vapustav video “Portal: No Escape”.

Väga lahe… paneb kohe ohkama. Ma tõesti loodan, et saan Fleoga lõpuks ka Portal-it mängida….Jõuluvana/Näärivana pane tähele!

Teine video mis südame soojaks tegi oli: ….

jaaa…..

Ja lõpuks siis mängust mida ma hetkel mängin: LOTRO.

Täna avaldati siis uus LOTRO osa: Rise of Isengard. Tegime Fleo-ga nn. “kasuliku” ostu ja ostsime nn. “pre-orderi”. Muidugi ühe odavama variandi, ehk siis selle variandi, kus saime 1000 turbine pointi (mänguvalmistaja oma raha, millega saab ostelda nende poes), hobuse, uued riided (sic!) ja ka siis juba õiguse mängida uues maailmas vabalt ilma raha kulutamata. See lahendus paistis kõige asjalikum olevat. Eraldi ostes oleksid need asjad rohkem maksma läinud. Muidugi oli meil kohe probleeme maksmisega, kuid ka selle lahendasime ära (vist). Aga see maksmise juhtum haakub juba ülalöelduga. Ma usun, et Fleo on ka nõus, et parem oleks olnud kui oleksime ostnud selle osa poest. Vähem jama oleks olnud. Nii et Turbine sai kõva miinuse meie poolt. Ehk siis mäng võib olla hea, kuid selle hankimine oli nii vaevaline, et tuletas meelde nõuka aegseid vorsti järjekorras seismisi. Ja seda meie nn. neti ajastul. Ja ka tõestas seda, et PayPal on hetkel parim lahendus netis ostlemiseks. Nagu metsiku lääne ajastul oli seda Golt parem kui šeriff.

Selline on siis paketi ostmisega saadud varustus :).

Logisin ka täna mängu, et vaadata uut maailma. Kõik paistab nii segane olevat, uued võimalused, pea hakkas ringi käima. Loodan, et tulevikus saan sellest rohkem kirjutatada. Kiiruga vaadates oli graafika paremaks läinud.

Responses

  1. Statistika on tõeliselt huvitav! Olen seda juba ammu arvanud, et MMO-d ei ole enam ammu ainult laste lõbu, nagu meil siin arvatakse.
    Aga selle Vanakese Euroopaga tuli meelde nädalavahetusel telekast nähtud Stephen Hawking´i “Curiosity” (on YouTube´is üleval). Sealt üks huvitav naljakas fakt inimarengu keerdkäikudest (lollustest?): paavst Johannes XXI kuulutas kõik inimese poolt loodud seadused Jumala poolt looduks ja kõik füüsikaseadused ketserluseks!!! Tema elu lõppes sellega, et füüsikaseadused näitasid talle koha kätte: 1277.a varises tema ajutine laboratoorium kokku ja vastavalt gravitatsiooniseadusele langesid katus ja müürid ikka ülevalt alla, mattes paavsti enda alla. (lol!)


Lisa kommentaar

Rubriigid

