Posted by: libarebane | 03/09/2011

Gamescom/Pax ja kõik 2011 – aastal mil ma olen noorem kui aastal 2012

Ja taas on toimumas midagi ja kusagil, kohas kus mind ei ole. Vana fantastika hulluna olen kiitnud mõtlemist, et seal kus mind ei ole, ei ole ka reaalsust. Ehk siis reaalsus on seal kus olen mina, ja kus mind ei ole, on tühjus. Raske arusaada? … Irw, siis on Alastair Reynoldsi ulme täielik jaburdus:).Ok, jäägu ulme sinna.

Nagu ikka kõrvaltvaatajana  püüdsin leida midagi põnevat enda poolt “fännitavate” mängude kohta. Kuid…. siin on suur AGA… asi on selles, et ma ei tea mida ma tahan. Olen oma tööelus läbirääkija (mölamees 🙂 ) ja selleks, et kellegagi midagi kokkusobitada ühiseid asju, pean esiteks teadma mida ma tahan. Kuid nn. mänguuudistes ma ei tea mida ma tahan. Tahan ma uusi “trailereid”? Yep, kui nad on hästi tehtud. Kuid nad ei anna mulle midagi juurde, sest mäng ja “trailer” on kaks erinevat maailma. “Trailereid” ja “mänge” teevad profid. Probleem on selles, et nad on erinevad need profid. Ehk siis jällegi, mänge teevad ühed profid ja “trailereid” teised profid. Ja nagu spetsialistidele omane on nende omavaheline suhtlemine null… Muides skepsis kui selline areng inimesel on otseses seoses skleroosiga, ehk siis mida vanem inimene, seda suurem skleroos ja ka skeptsism. All right :). Nii et minu jaoks on “trailer” rohkem nagu reklaamiklipp, millel pole mingit seost mängu endaga, kui muidugi ei taheta reklaamida “stoorit ehk lugu”.

Esimene asi, nagu ikka on skandaalid. Gamescom toimus Euroopas ja Euroopa on tõsine koht. Ja tänu sellele tõsidusele tekkis ka esimene konflikt. Me kõik teame Euroopa ajalugu, I ja II maailmasõda, Versailles vallutamine, giljotiin, Marat vannis jne…. Nii oli ka vaese RTL+ võttegrupiga, kes haarates kaasa kogu Euroopa ajaloo tegi reportaaži Gamescomilt. Kahjuks oli see nagu 8. sajandi jumalasulase sattumine tänapäeva gay paraadile. Võite ise arvata, milline oli reportaaž. Lingid sellest jaburdusest on ka üleval youtubes:

Vihastada? Milleks? Nagu ma juba ütlesin, on küsimus sügavamal kui ainult ühes telejaamas. Kahjuks on Euroopas olnud põlatud paljud inimrühmad, ja selles pole midagi imelikku. Tavaareng ütleks ma. Kahju? Jah. See tähendab, et Euroopa on alati õppinud enda vigadest, mitte teiste omadest. Ja see teeb mind kurvaks.

Oli see vist paar kuud tagasi, kui üks Eesti tippajakirjanik/boss arutles raadios nn. “Doomi” generatsioonist kui ohtlikust ühiskonna osast, kes laseb maha kõik kes liigub ka päris elus…. Tegelikult ma olen väga väsinud idiootsusest. Idiootsusest süüdistada kõiki v.a. ennast ühiskonna probleemides. Küll on selleks “gay inimesed”, mida iganes “pane ise inimrühm siia nt. juudid?” jne. Ja ka süüdistada arvutimänge selles, et me nn. kasvatame kellegi arvates uuest põlvkonnast “värdjaid”… Ja kas need nn. “värdjad” ei olnud ka meie ise oma nooruses? Kas ma olin “värdjas” sellele miilitsale, kes ajas mind ära kohvikust “Varblane” nii 20+ aastat tagasi, kuigi ma kandsin alati ülikonda, aga käisin koos punkaritega?

See selleks, mõttes ümisen “ooommm” ja jätan selle asja nii nagu ta on. Peale meie ei saa sellest keegi aru. Õnneks.

Uus mäng? Yes, Wild Star! Wild Star!!!!! Me kõik mäletame kuidas mittekusagilt saabus “Rift”. Wild Star-i tulek oli nagu deja´vu. Ehk on siin midagi õppida suurtelt tegijatel, kes reklaamivad oma mänge aastaid enne väljaandmist. Okay, olen ka süüdi. Ma olen mees, ja mind teevad nõrgaks tegelased, kes on naised ja jänese kõrvadega ja sabaga. Tunnistan ausalt, käsi südamel. Kuid mäng ise on nagu 1:1 Pixar filmidest, ja see jääb minu õigustuseks. Pluss ka veel väikesed asjad, mida sai Seattles näha Pax 2011-l mängumehaanikas. Ehk siis: “ülesandeid” saab äraanda kohapeal, sa ei pea tagasi ruttama baasi. Tegid oma ülesande ära ja kui kotid olid veel tühjad ja erilist vajadust baasi tagasi minna polnud, siis lasid edasi. Mis veel meeldis oli nn. “Puzzled” ehk siis minimängud. Ja muidugi “double jump” :)….Kas on seda tõesti nii raske teha, et see on selline uuendus MMO maastikul? Kui mäng tuleb F2P, siis kindlasti leiab ta koha ka minu arvutis. P2P, kahjuks ei… pole raha, et osta maailm tühjaks arvutimängudest.

Trailer:

SWOTR ja GW2 olid huvitavad. Ja tõesti nad näitasid, et mõlemad kuuluvad AAA MMO-de liigasse. Kõik on super, liiga super :). Irw olen eestlane ja pean virisema kõige üle. Tänu oma lapsele, tean et jõulukink talle on juba väljavalitud: SWOTR. GW2 jääb ootama, kuigi paistab, et ta olevat parem kui SWOTR. Miks? Ei tea, tunne on selline. Arenanet-il pole sellist survet peal kui Biowarel…. võib-olla selles on põhjus.

MassEffect 3, jaaaaa…. jaaa…. /maigutab suud…. Tõesti, see on juba nõrkuseks muutumas. ME3 on parim mäng aastal 2012; nii et küsimusele, mis on parim mäng aastal 2012, on kindel vastus juba nüüd: ME3 ja õnneks on see vastus ainult minul. Elu peab olema mitmekesine ja mitte isikukeskne.

Mida me teada saime Gamescomilt ja Pax-ilt? Midagi mida ma ennem ei teadnud, puhas “hype”. Kokkuvõtteks, mida tean ja millest olen saanud kinnituse enne ja pärast festivale. ME3 on järg ME1 ja ME2-le, mitte eraldi seisev platform. Kas ta on parem kui eelmised osad? See jääb kahjuks saladuseks, selle ajani kuni minu ekraanile ei ilmu kiri “game over”. Ja see on hea! Ma ei taha teada midagi ME3-st! See rikuks kõik ära. Kuid ikkagi (häbi mulle)? Planeetide tühjendamine väärismetallidest jääb ära, pole midagi teha, tähtsam on universumi päästmine mitte kaevandamine. Garruse haavad on läbinud plastilise operatsiooni. Loodan, et see ei läinud talle palju maksma. Uus tegelane James Vega on nagu ikka “macho”. Liara on tagasi sinu kompanjonide nimekirjas (hea). Tali näo üle ei väsita arutlemast… lahendus vist puudub. Paistab, et Tali nägu on muutumas Achilleuse kannaks… Miranda, see vana m…. on ME3 tähtis tegelane ja temast hakkab vist midagi olulist sõltuma! Ole ettevaatlik! Ilusad naised on ohtlikud. Romantilised suhted? Ainult nendega kellega sul on olnud “romantiline suhe” ME2-s või ME1-s… nii et palju sa seal lollusi kokku oled keeranud?

Ja millised on hinnad? Siin on nüüd asi natuke eriline. Nn. “collector edition” või “Deluxe” maksab 70EUR, mis on minu jaoks suur raha. Tavaversioon maksab 28 naela (Amazon). Mis neil on vahe? 1 uus karakter ja 1 missioon. Tuleb tuttav ette ME2-st? Ehk siis DLC on juba lisatud juurde. Ja kui sa tahad täismängu pead kas ootama (aasta) või siis maksma rohkem. Ma loodan, et tulevikus saab eraldi osa osta… kuigi… Suured korporatsioonid oma poliitikaga. Mängu eest üle 30EUR maksta on minu jaoks liig.

Ja siit rahast ma liigun edasi viimase osa juurde The Secret World. TSW on MMO ja ta ei ole F2P ega ka P2P. Ta on mõlemat. Ehk siis sa maksad kuumaksu ja mängus on juba alguses loodud nn. “cashshop”. See on aga erinev lugu juba. Hetkel ma unustan selle mängu olemasolu. Ja TSW ilmub aprillis 2012, ME3 aga märtsis 2012. Nii et aprillis ma mängin ME3. Kuigi TSW kui mäng iseenesest on paljulubav.

Lisa kommentaar

Rubriigid

