Posted by: Fleo | 25/06/2011

LOTRO: kadunud mängija tagasitulek

Esimesed 20 levelit.

Pikkade pühade ajal sai siis taas avastatud selline mäng: Lord of the Rings Online. Avastama ajendas muidugi asjaolu, et nüüd on mäng Free to Play (F2P) ehk siis tasuta. Otsustasin järgi proovida, et kui palju ta siis tasuta on.

Esiteks tuleb kohe ära märkida, et kuna olen kunagi seda mängu raha eest mänginud, siis olin automaatselt Premium account´i omanik. On veel kaks account´i vormi – Free ja VIP -, aga nendest ma suurt midagi ei tea ja jutt tuleb Premium account´i omaniku vaatenurgast.

Kuna olin mängu oma arvutist likvideerinud, siis esiteks tuli ta mul taas alla laadida. Esimene meeldiv üllatus oli, et nüüd saab alla laadida kas High Definition või tavaformaadis mängu. Lõppude lõpuks ka midagi minu tehnikalembusele ja ma saan oma kokkuostetud tehnika võimsuse proovile panna. Ei tea kas asi on ainult HD-s või veel milleski, aga mängu graafika on lihtsalt võrratu. Parim, mida olen näinud. Tõeliselt ilus mäng. Nii et see on esimene asi, mis mind seda mängu armastama paneb.

Kui olin siis need hullud gigad alla laadinud, järgnes teine hea asi. Nimelt olin totaalselt unustanud nii kasutaja nime kui parooli sisselogimiseks. Parooli mulle muidugi kohe ei pakutud, aga kasutajanimi oli sisselogimise aknas täiesti olemas. Seega oli edasine kerge. Edasi ei ole siiski vaja koheselt uut parooli nõutada, vaid oma Codemaster´i account Turbine LOTRO account´iks ümber registreerida ning selle käigus parool vahetada/küsida uus parool … ja mängus ma olingi.

Tormasin siis ruttu oma level 65 hobbitiga mängu ja … mitte midagi ei saanud aru! Ei, ei – mänguga on kõik korras, aga mina ei mäletanud absoluutselt mitte-kui-midagi; ma ei saanud isegi aru, kus maailmas ma olen, mingitest spellidest rääkimata. Nii et, kakerdasin kümme minutit ringi ning jõudsin järeldusele, et alata tuleb nullist – uue karakteriga ja kui sellega mäng jälle mõtte omandab, siis jõuab ka eelmisi karaktereid siluda ja leveldada. Nii et tagasi karakteri loomise lehele …

Et luua uus karakter, tuli mul kolm eelnevalt loodud karakterit ära kustutada. Nimelt olin kunagi teinud kõik seitse võimalikku, aga nüüd on Premiumil võimalik luua ühte serverisse viis tegelast (Free account´i puhul saab luua vaid ühe). Teistesse serveritesse võib muidugi veel viis ja viis ja viis jne tegelast luua. Kui oleksin mänginud oma vanade tegelastega, ei oleks vaja olnud neid endisi kustutada, aga tahtsin just oma serverisse uut luua ning saigi kolm kõige väiksemat ära hävitatud, igaveseks!

Esmane, nuubide tsoon on minu arvates natukene ümber tehtud. Ma kõike küll täpselt ei mäleta, aga nii mõnigi koht tundus vähemalt intros täitsa uus. Igatahes ma ei igavlenud ja tegin esimesed viis levelit niuhti ära. Ja siis tegin oma esimese ämbri! Nimelt sain oma esimesed 10 Turbine point´i (TP) ja koheselt pakuti ka ülesannet (quest´i), mille hind oli 10 TP-d ning tasuks stun´i spell. Ja kui ma siis tormates olin kõikidele Yes´idele klikanud, siis alles hakkasin mõtlema. Tulemus: täiesti mõttetu ülesanne, sest teha ei tulnud midagi – võtsid ülesande vastu ja andsid kohe ka sisse. Teiseks, stun´i spell oli ainult levelitele 3-8. Kergelt tulnud, kergelt läinud!

Loomulikult sundis see häbitu läbikukkumine mind peatuma ja nendesse turbapunktidesse natukene süvenema. Mänguloojate mingi imeliku arvutuse läbi oli mul kokku (tänu eelnevale mängimisele) kuskil 1200 TP-d. Libarebasel oli nati üle 600. Olime küll kunagi koos mänginud ja punkte oleks pidanud võrdselt olema, aga ei olnud. Miks? Ma ei tea.

Kuna olin kunagi mänginud tasuta mängu nimega Dungeon & Dragons (DDO), siis teadsin, et liigseks rõõmustamiseks punktide rohkuse üle ei ole siiski põhjust. Tasuta mäng tähendab seda, et kuskil pannakse sulle piir ette ning sellest ei saa üle enne, kui ei ole kulutanud punkte või maksnud päris raha – ülesannete/tsoonide avamiseks. Seega uut vinget kosmeetilist kostüümi oma uuele tegelasele ma turbapoest kohe ostma ei tõtanud. Ja olgu taevas tänatud, minu kõhutunne ei vedanud mind alt!

Kui olin siis saanud level 5, sain Turbine´lt üllatuskingituse. Palju, palju igasugu potion´eid ning kaks tõeliselt head kinki. Kas ma sain need just level 5 või hiljem, täpselt ei mäleta, sest neid kinke jagati algul iga level, hiljem harvem: level 6, 7, 8, 9, 10, 15, 20, 30 … (oli vist nii). Esimene hea kink oli siis hobune (mount) 24 tunniks. Teine – tunniks ajaks on kõikide maailmade postijaamad sulle avatud, reisi kuhu tahad. Miks need head on? Aga sellepärast, et mängida ilma 60%-lise kiirenduseta on ikka tõeliselt nõme (minu arvates). Olen ikka igas mängus üritanud koheselt oma liikumiskiirust suurendada, nii ka siin. Siin on aga ees turbapunktid!

Et osta endale oma isiklik ratsu, on vaja välja käia 95 TP-d (riding skill) ning 500 hõbedat (hobuse hind). Kuidas neid saada, kui TP-sid ikka üldse kohe ei ole. Selleks tuleks natukene tegeleda maadeavastamise ja mobide killimisega. Nimelt saab mängus TP-sid Deeds´ide eest: avastad näiteks Shire maakonnas kõik vajalikud kohad, saad 5-10 TP-d, tapad N+1 mobi ja saad jälle 5-10 TP-d jne. 95 TP-d on minu arvates täiesti võimalik kokku ajada. Enne reisile minemist tasuks veel võtta endale profession, mis võimaldab kaevandamist ja puude tegemist või naha nülgimist, sest selle maadeavastamise käigus tuleb üles korjata kõik, mis võimalik ning Auction House´is maha müüa. Seda tuleb muidugi teha ka leveldamise käigus. Kolme päevaga tegin kaevandamise ja puude murdmisega umbes 5 kulda. Nii et 500 hõbedat ei tohiks olla mingi probleem. Ütlen kohe ära, et ülaltoodu oli teoooria, sest ise ma maadeavastamist ei teinud (raha on ikka minu teenitud :)). Samas, esimese 20 leveli jooksul teenisin kuskil 40-50 TP-d. Kui oleksin sihipärasemalt pingutanud, oleksin kindlasti ka 95 kätte saanud.

Ja see on minu arvates ainuke koht esimese 20 leveli jooksul, kuhu tõeliselt tasus oma TP-sid kulutada. Kõik ülejäänu võib lükata tulevikku ja siis otsustada.

Mina kulutasin veel kaks korda 95 TP-d, et avada Traits´ide all lukus olnud kaks kastikest. Traits on siis see koht, kus saab oma tegelasele lisada võimekust/omadusi (vitality, power regeneration jne). Need tuleb enne Deeds´idega välja teenida.

Ja siis kulutasin suure hulga TP-sid (oli vist 395) selleks, et saaksin omada rohkem kui 5 kulda (Free account´i piir on 2 kulda). Mul oli seda lihtsalt vaja, et oma kunagi ostetud ja nüüd võlavangis olev maja välja osta.

Veel oli mõttes osta panka lisakastikesi (15 kastikest pakike), sest Premium saab neid 30; kaks kotti, sest Premium saab neid 3; AH-s asjade müügiks lisa kastikesi, sest Premium saab korraga panna müüki vaid viis asja. Aga need jätsin kõik ostmata – ei ole vaja koguda, a la ehk läheb vaja, ning saab ka altidele saata, kui on ikka väga kahju maha müüa.

Vahemärkuseks: TP-de kulutamine, poes surfamine jne on mängus tehtud väga mugavaks – sisse/välja logima ei pea, kõik käib sekunditega, hiljem võid veel oma e-maililt vaadata mis oled ostnud.

Aga miks ikkagi hoian TP-sid? Sest olen juba tuvastanud, et kuskil levelite 25-32 vahel saabub aeg, kus selleks, et edasi leveldada, pean ostma TP-de eest quest-pack´i või mitu. Hetkel veel loodan, et pääsen sellest kuidagi mööda (Wishful thinking!), aga tegelikult vist ikka ei pääse küll. Nii palju olen juba tuvastanud, et nendesse tsoonidesse pääseb küll, aga kõik ülesanded seal on lukus.

TP-poes on pakettide hinnad hetkel alljärgnevad:

North Downs – 125 quest´i ja 1 insta (lvl 18-40) = 595 TP-d

Evendim – 200 quest´i ja 8 instat (lvl 32-50) = 595 TP-d

Trollshows – 75 quest´i ja 0 instat (lvl 30-50) = 595 TP-d

Angmar – 200 quest´i ja 3 instat (lvl 40-50) = 795 TP-d

Eregion – 100 quest´i ja 2 instat (lvl 45-55) = 695 TP-d

Enedwaith – 65 quest´i ja 0 instat (lvl 65+) = 695 TP-d

Misty Mountains – 70 quest´i ja 1 insta (lvl 39-50) = 695 TP-d

Forochel – 100 quest´i ja 0 instat (lvl 39-52) = 595 TP-d

Kuidas sellist TP-de hulka kokku ajada, ei kujuta ma ette. Isegi ühe paketi saamiseks. Tõenäoliselt tuleb natukene päris raha ikka välja käia. Aga kas osta pakett TP-sid või VIP account kuuks ajaks? Selle üle alles mõtisklen. Kuna olen kõikides tsoonides juba kunagi kõik ülesanded ära teinud, siis hetkel kaldun arvama, et võtan oma järelejäänud TP-de eest Evendimi paketi, aga kindlalt ei ole veel otsustanud (tsoonidesse pääsen ju nagunii, et nende ilu nautida ja mobe lihtsalt niisama või Deeds´ide jaoks killida). Aga sellest kõigest kirjutan siis, kui olen selle ise läbi teinud.

Ah jah, kes olid eelnevalt ostnud Moria ja Mirkwood´i patch´id, need pidavat saama nendes maailmades ka nüüd tasuta mängida. Uus pakett Isengard (leveldamine kuni level 75-ni) on aga alles eelmüügis.

Kokkuvõtteks, panin tähele, et F2P-süsteemi puhul süvenesin ma mängu natukene rohkem, kui igakuise maksmise puhul. Viimasel juhul jooksen lihtsalt mängu läbi, et kiiremini maksimum levelini jõuda ja maailm ära avastada. Nüüd nagu süvenesin rohkem, et kuhu lähen ja mida teen (võib-olla on asi ka selles, et olen mängu juba korra läbi mänginud). Muutusin nagu kitsimaks või järelemõtlikumaks. Kuna sattusin mängima Summerfestival´i ajal, siis tegin ära kõik festivali ülesanded, teenisin kosmeetilise keebi, riietuse, mütsi, potion´eid kaaslaste lollitamiseks, maja jaoks uut mööblit ja festivali hobuse (maksin lisaks ainult 200 hõbedat, kuna olin juba 500 hõbedat väärt hobuse omanik). Samuti tegin Inn league reputation quest´e ning Bree-land reppi (nüüd on spets questitahvlid selleks igas maakonnas). Skirmish-lahingute pidamise võimalus on samuti olemas (avatud ei ole küll kõik kohad, olla 9, täpselt ei tea veel. Eks näe). Kõige eest saab XP-d.

Aga peamine, F2P puhul ei ole ma kohustatud mängima, reaalset raha ma ju välja ei käi. Muidu ikka südametunnistus piinas, et maksan ja ei mängi. Ja kui peangi natukene reaalset raha lauale laduma, siis tuleb ikka meeles pidada, et igakuist makset selle eest, et saaksin lihtsalt sisse logida, enam ei ole.

Lisa kommentaar

Rubriigid

