Posted by: libarebane | 19/06/2011

“E3 2011 ME3? Aru ma ei saa – Mass Effect 3 ja E3 (Expo) järeldused”

“Suurim lugu, suurimas maailmas, suurimate relvadega, suurimate kangelastega”. Yeee, tule mängima… tule mängima sa….Tosin intervjuud vaadatud Mass Effect 3-st, mida anti E3-l.

Ok, ma lasen kohe kiunu lahti, läheb see osa siis kiiremini mööda… mis ajast peavad reklaamiga tegelema mängutegijad ise!!? Et mängutegijate sõnu usutakse kõige rohkem? Nende sõnadel on rohkem kaalu? Ok, on positiivne see muidugi, et enam ei palgata “kuulsaid” näitlejaid, teesklemaks tõsist arvutisõltuvust :D. Aga jah, kriipis kuulmist see ülistamine.

Mis siis uut? Minule ei midagi. Sest peamine, mis mulle meeldib on ME3 “stoori” ehk siis lugu ise, mille ümber see mäng on tehtud. Ja oli ka õige lähenemine Biowarelt, et sisust ei räägitud peaaegu midagi. Saime teada: mitte midagi mida me ennem ei teadnud, peaaegu. Yep Maa on rünnaku all, peame päästma “hea” bossi(et hiljem temaga mängida), evakueerima inimesi jne. Ehk siis kärmelt jalga laskma ja jätma Maa maha nagu venelased Napoleoni sõdades jätsid maha Moskva. Põhiülesanne on leida üles kõik liitlased, päästa üks liik väljasuremisest, uurida kõik jäljed vaenlastest (ehk saab kivikirveste asemel võidelda ka mingite tegusamate relvadega), ja kakelda ühe endise “liitlasega”. Kõik, mis mulle selgines “stoorist”. Vahva, kõik on avatud, midagi pole teada täpselt.

Kinect… jama. Ehk siis see on minu arvamus. Ma ei oska selle kohta midagi öelda… Karjuda käsklusi mikrofoni… ei tea. Aga jah, järsku on selle kinecti taga midagi muud, Bioware ja Microsofti vahelised mängud. Võta nüüd kinni.

Relvastus – uus “omnitool – nuga”? Elektrishoki relv? Ja ma tõsiselt loodan, et järgmise põlvkonna iPad ei tule koos pudeliavaja ja juustunoaga… Mood on tõsine asi. Vaenlastel on nüüd päris kaitsekilbid… ehk siis tehnoloogialt on vaenlased sammu tagasi astunud ja kaitseväljade asemel on kasutusel võetud füüsilised kilbid. Eelarve oli liiga väike? Kokkuhoid mingisugune, või on nad palganud meie rahandusministri endale varustajaks?

Nii et mulje jäi hea, tegemist minu jaoks aasta 2012 oodatuima mänguga. Millest selline järeldus? Sest ees on Mass Effect 2, mis oli hea mäng ja Mass Effect 3 on selle järg, mitte eraldi seisev osa. Kas ma ootasin midagi enamat E3-lt? Ei! Sest Bioware juba ütles kohe peale ME2 avaldamist, et ME3 on samal platformil tehtav mäng kui oli seda ME2. Ehk siis tapeet vahetatakse ära, muudetakse värve jne. Kuid kõik iseenesest jääb samaks. Ruumide ehitus/diasain jääb samaks ja pole loota, et tegemist totaalselt teise mänguga, nagu olid seda ME1 ja ME2. On see halb? Kui sa ei oota ja sulle pole lubatud muudatust, siis pole ka midagi kahetseda. Ja kõige tähtsam on ME triloogias sisu ehk lugu. Ja see on hea.

Ja ma usun millegi pärast, et Tali tõelist nägu me ei näegi… damn.

Lisa kommentaar

Rubriigid

