Posted by: libarebane | 12/06/2011

“”Rift” – addons – olla või mitte olla…?”

Lõpuks on siis minu mängulaual oleval MMO “Riftil” uus probleem, vähemalt foorumeid lugedes näib see just nii olevat… Selleks on nn “addonsid”, mis on koodijupid, mis aitavad mängijatel muuta UI seadeid ja paigutust; teha mängus väikesi muudatusi, nad ka abistavad, näidates kui “hästi/halvasti” sa oma mängu mängid. Asun siis viimase osa juurde, kuna esimene osa on nii nagu ta on, ta ei mõjuta MMO ühiskonna kooslust ja omavahelisi suhteid. Kuid viimane osa küll … ja palju… eriti neile, kes on tulnud mängust “mida kõik teavad”. Arvatavasti need, kes on mänginud ainult LOTRO-t mõistatavad imestunult, et mis see kõik tähendab. Kuid jah, kes on “reidinud” WoW-is, teab millest jutt… saatuslikud DBM, OMEN, Recount, DPS meter ning parim: Gearscore… Kõik see on siis tulemas ka “Rifti” põhivarustuse juurde, vähemalt hirmutavad “addonsi” vastased meid sellega. Kuigi ametlikku kinnitust sellele ei ole tulnud. On tulnud vaid lubadus lubada “kolmandatel osapooltel” valmistada mängule lisakesi.

Nii… jaaa… meh? Alguses puudus mul seiskuoht, olen reidinud WoW-is nii koos “addonitega”, kui ka ilma. Lõpuks ilma enam ei saanud, see oli kohustuslik osa, sa pidid neid kasutama. Kuna juba mängu tegijad arvestasid mängu “tuunimisel” “addonsitega”. Minu seisukoht on nagu ikka, mängin kuidas tahan, minu raha, võta või jäta :). Kuid need “addsid” on muutunud nn AAA MMO-des kohustuslikuks kui soovid saada osa lõpumängust. Ja arutada seda, et kas “addsid” peavad olema või ei, on minu arvates mõtetu. Miks? Sest kui Pandora laegas on avatud, siis peale kõigele heale saabub ka kõik halb. Kiigata laeka äärest vaid head pole võimalik, sest laegas on kas lahti või kinni. Pole poolikut varianti. Ehk siis kui Trion avas kolmandatele osapooltele võimaluse teha lisasid. Kontrollida totaalselt, et mida tehakse, on võimatu. Alguses võib nn “poolkorra” hoidmise võimalus ju olla reaalne, kuid lõpuks kaob kontroll ära, nagu see juhtus WoW-is. Pessimist? Yep. Ehk siis “reid” ja lõppmäng muutub uueks tööks… ja nagu olen palju kordi märkinud… mul on juba töö.

Ja ma jään mõtisklema… kas lõppmäng MMO-s kui “reid” on ikka see mida ma tahan? Ehk siis mul on savi “addsidest” ja sellega kaasnev  ja ma pööran oma pilgu hoopis lõpumängule. Aitas mind selle üle mõtlema ka foorumites toimuv lainetus. Mis on siis MMO mängu nn “lõpp”? Kui sa oled oma tegelase leveldanud maksimumini? Trion ja osa muid AAA MMO-sid pakuvad “reidimist”. Enamikul juhul on see minimäng, kus 10/20 inimest koos püüavad lahendada mingeid ülesandeid. Selle eest me saame oma tegelasele uut varustust. Ja nii see ratas ringleb… uus lisa mängus on uus “reid”, “uus varustus” ja see kõik uus vananeb peale “uut lisa”. Ja nii see peabki olema, saada kokku samal õhtul 20 inimest on juba saavutus omaette, ning need 20 inimest peavad veel ajugümnastikat tegema, sest “reid” pole filmi vaatamine.  Pluss veel ka see, et iga “reidi” peab kordama mitmeid kordi, et saada “nänni – varustust” kõigile 20/10-le. See rikub minu jaoks mängu ning WoW-is oli minule selleks Naxxramas vers. 2.0, mida ma vist jooksin pool aastat, et saada parim varustus kogu meie 20+5 grupile. Ja tagasi mõeldes ja vaadates ette ma kahtlen kas selline lõppmäng mulle ikka enam peale läheb. Mida ma siis tahan? PVP-d ma ei tee, RvR pole ka hea… ma tahan… ma tahan uut mängu. Ehk siis ma tahan, et mängu ennast uuendataks kiiremini kui praegu ja mitte “reidide” varal, vaid et mäng ise areneks edasi. Ja hetkel on see võimatu. Stoori… 😀 Selleks kuluks liiga palju tööjõudu ja raha. Ja kasum (ohh issand küll…) langeks…

Muidugi on mängul ka sotsiaalne tasapind. Ehk MMO on sotsiaalne nähtus, kus inimesed mängivad koos, ma pean ka sellele poolele mõtlema. Olen väga kinnine isiksus ja sõpru ma ei tekita a´la hetkega. Usun, et selles on ka veel arenguruumi minule. Aga jah, tõden, et Rift, mis suunab oma “patchidega” rohkem ja rohkem oma jõudu “reidimisele” on jõudmas minu jaoks lõpusirgele ja üldse sellise mänguehitusega mängud kaovad minu radarilt. Jah, mängus olevad “invasioonid” ja muu selline hoiab mind oma kütkes veel paar kuud, kuid mitte rohkem. Või siis kuni GW2 ja SWOTR välja tulevad.. ah jaa – on ka veel TSW ja Trion-i enda “End of Nations”. Ja viimane võib olla ka vastus minu vingumisele, kus liiguvad kokku scifi filmid ja “tabula rasa” taoline mäng, sic!

Lingid kust kopeerisin oma probleemi:

RiftGame forums
Endgame absurdity

Responses

  1. maravilloso artículo, corto. Me has resuelto mis dudas. Gracias


Lisa kommentaar

Rubriigid

