Posted by: Fleo | 05/06/2011

RPG Hellgate: London. Nüüd ka multiplayer

Nädalavahetusel koperdasin kogemata siis sellise mängu otsa. Koperdasin, sest ma ei mängi tulistamismänge, aga Dasrin tahtis osaleda beetas ja nii ta installitud saigi. Ainult et mängida sain mina, mitte Dasrin! Põhjus – nagu alati beetade puhul – server jooksis kokku ja aeg, mil Dasrin pidi mängima, seda üles ei saadudki. Seega tuleb veel kord tõdeda, et kui hakkad mängima beetat olgu sul alati varuks plaan B, sest 99% on tõenäoline, et esimesel päeval sa ei saa kas löögile mängijate rohkuse tõttu või ei saa mängu looja ise oma servereid üles. Kuna ma ise sellest mängust eriti huvitatud ei olnud (ja etteruttavalt ütlen, et ei ole siiani), siis mängisin seda pühapäeval vaid tunnikese ning kolisin oma armsasse RIFTi tagasi.

Mis on siis Hellgate: London!? Ärge arvake, et te nende ametlikult kodulehelt mingit infi leiate. Otsida tuleb natuke sügavamalt Interneti-avarustest, leidsin wiki ja sealt siis sain ka nati sotti, samuti hellgate.wikia.com-st. Mäng on siis RPG ja FPS ja beetaga avati ka multiplayer.

Story lühidalt: sündmused toimuvad 2038 ehk 18 aastat peale sõja algust: Londoni on vallutanud Põrgudeemonid. Üüratu kogus deemoneid ründab ning inimkond tulistab vastu. Deemonid laiavad maa peal ning inimesed-vabamüürlased on aetud maa alla, Londoni Metroosse. Mängu jaoks tähendab see seda, et maa all on mängijal pank, oksjonimaja, seal näeb teisi mängijaid, saab muuta oma statse, grupeeruda, siit saab queste jne – nagu ikka igas korralikus MMO-s; maa peal peetakse siis lahinguid. Kui gruppi ei ole, müttad üksinda. Kogu mängu pidavat saama üksinda läbi mängida, ka instad – vähemalt nii ma lugesin. Igatahes saab moodustada gilde, sest chat oli konstantselt täis venekeelseid hõikeid, et „hei, venekeelsed, kus olete? Kas gildi saab?“ Ah, jahh – mäng olla ka peale beetat tasuta. Aga nagu me kõik teame – tasuta lõunaid ei ole (vaid juust hiirelõksus), ning mingi hetk pannakse sulle tõke ette – tahad edasi saada, siis maksa (Elite subscription olla ca 10 USD) või kogu mängupunkte või mida iganes.

Selle tunnikese jooksul, mis mängisin oli mul graafika maksimumi peal, Internetiühendus ei ole mul midagi erilist (Elioni väikseim, 1mb vist), arvutit on siiski natukene rohkem, kui poest ostetud 5k kroonine kast (spetsiaalselt mängimiseks kokku pandud, aga neli aastat tagasi) – mäng jooksis täitsa korralikult, graafika oli korralik. Samas, chatis ikka aeg-ajalt küsiti, et kas teil jookseb mäng korralikult.

Enim käis mulle mängu juures närvidele, et ma ei leidnud üles kohta, kus ma oleksin saanud hiire ümber lülitada, nimelt olen vasakukäeline. Kui teiste MMO-de puhul ei pea ma midagi tegema – mäng säilitab minu arvuti eelised hiire nupuvajutuste osas, siis siin pidin „sassis sõrmedega“ mängima.

Servereid mängul ei olnud, valida midagi ei saanud. Hellgate London ja kogu lugu. Kes enne suurt tulistamise mänge mänginud ei ole peab arvestama, et natukene tuleb ümberõpet teha, sest hiirega saab vaid vaatevälja muuta (kuhu vaatad) ning tulistada, kõik ülejäänu käib nuppudega (tähed, nooled), hiir aktiveerub menüü ja muude lisade avamiseks Alt-klahviga. Kogenud FPS-mängijale on see kindlasti kõik teada ja köömes. Mina kippusin ikka hiireklahve suruma, et saaks jooksma hakata – tuhkagi, lasin hoopis valangu eikuhugi. Aga sellest ei olnud midagi, sest vähemalt esimesed kolm levelit mul ammo otsa ei saanud.

Lihtsamad mobid on lihtsad – paar pauku ja korras. Raskematega, neid saab kohe esimese missiooni ajal tunda, tuleb neid nati kittida ja nii saab neist jagu küll. Lihtne ei ole, jumal tänatud, küll jõuavad veel nörfida. Ühe missiooni jaoks anti ka vinge armor selga, aga see võeti peale missiooni lõppu taas ära. Sellest võib järeldada, et lahedat kraami, mida grindida, peaks mängus jätkuma.

Klasse on kuus, fraktsiooni ma küll valida ei saanud (Cabalist, Templar, Hunter). Kõik klassid teevad dämmi ja ise ka hiilivad end (ei ole spets spekke tank, healer, dps). Minu isiklik arvamus on, et küll rahvas selle ise paika paneb – harjumusel on suur jõud. Cabalistid on Evoker (dämmi tegija spellcaster) ja Summoner (tugeva minioniga); Templers on Guardian (kaitsja) ja Blademaster (kasutab kahte mõõka); Hunters on Marksman (klassikaline tulistaja) ja Engineer (tehniliselt arenenud Summoner). Mängisin Evoker´it – relvaks oli käele kinnitatud relv, tulistas nagu tavarelv, kuigi oleks minu arusaamade järgi pidanud spelle tekitama. Ehk kõrgematel levelitel teeb. Kokkuvõtteks, ei midagi erilist, aga mängu fännidele kindlasti positiivne sündmus, sest saavad nüüd ka multiplayer´it mängida, ei pea enam olema ainult üksi ja üksi ja üksi … ja ta on ikka uus asi uute trikkidega 🙂

Otselink kodukale:  Hellgate

Umbes-täpselt nii see mäng välja näeb: Gameplay Trailer

Vähe ägedama musaga muudetud trailer:  Hellgate London-Primo Victoria (Music Video)

Responses

  1. I was reading through some of your content on this internet site and I believe this site is rattling informative! Keep on putting up.


Lisa kommentaar

Rubriigid

