Posted by: libarebane | 29/05/2011

“”Rift” – lisad 1 + 2 + 3 = 1 lisa”

Ja nii ta läheb, minu laupäeva ja pühapäeva hommikud on muutunud kiireks toidu kugistamiseks ja hiire vastu lauda tagumiseks. Olen suitsukoniga põletanud klaviatuuri numbrite 1 ja 2 vahele suure augu. Uut klaviatuuri ma pole ära teeninud, ja pole leidnud veel sellist, mis oleks hea ja maksaks vähe…ma ei ole poliitik, et usun jõuluvanasid.

Mis on üldse toimunud mängus? “Riftil” on juba olnud 2 nn. “patchi” ehk siis lisa. Iga lisa (patch) koosneb kahest osast, uuendused mängu ülesehituses + mängu enda uus osa. Mängu ülesehituse/seadistuste muutused on a´la mingite tegelaste profiili muutmine või siis mängus olevate sündmuste parandamine jne. ehk siis tehnikud käivad lava taga asju parandamas ja mõnel näitlejal laval pehmendatakse häält ja teisele keeratakse “volüümi” juurde. Nüüd aga nende uute mängu osade juurde…

Esimeses patchis ja esimeses “dünaamilises” lisas kukkus kõik haledalt läbi, kuna nad ei suutnud hallata sündmusi. Muidugi oli tore, et vastupidiselt teistele itimeestele, kes peale ämbreid püüavad mitte suhelda “lollide kasutajatega” või väidavad et “kõik on korras ja teie ei saa aru millestki, sest nii ta peabki olema”, tunnistas “Rifti” meeskond, et jah, oli ämber, ja paras ämber. Peale seda meid valati üle lubadustega, et “helge tulevik” ootab jne… mõned said nänni ja mõned said vähem nänni, aga fakt on, et kõik said midagi. Mass rahunes lõplikult. Kes läks, see läks läbi suure kisaga foorumites, kes jäi see jäi ja naudib mängu edasi. Sealhulgas ka mina jäin, tegijatel juhtub.

Järgmine “patch” vist veel käib, ma ei ole aru saanudki, mida ma teen või miks :D. Invansioonid mängus on muutunud karmimaks ja huvitavamaks, see on pluss… kuid jah riistvarale ta hästi ei mõju (auklik klaviatuur ja hiir mis saab kogu aeg peksa). Nii et tegevust on. Ning paistab, et eelmisest läbikukkumisest on mängu osa jäänud väikeseks ja liigutakse edasi samm-sammul, mis on ka õige. Pole mõtet teha uusi ämbried… kuid… “patch” koosnes ju kahest osast? jah? Ja kuidas siis see teine pool ka oli… :D.

Jama, jama, jama ja jama… osas “instades” raskusastmeid alandati… täiega. Sama juhtus ka WoW-is kunagi ja juhtub jälle. Ausalt mul puudub igasugune positiivne arvamus sellest.

“Instad” on eraldi minimäng, kus 5 inimest koos täidavad mingit ülessannet või puhastavad ala mingitest arvuti poolt etteantud julmuritest, selle tegevuse vahepeal sa siis tapad ka mõne nende juhi. Selle osa üks huvitavaimaid asju on see, kuidas 5 inimest koos hakkama saavad. Ehk siis koostöö, mis on jällegi üks MMO osa. Virtuaalmaailm :).

Ning nüüd on nad selle osa mängust lihtsamaks teinud…miks? Sest keegi arvas, et see on liiga raske, võtab liiga palju aega jne… miks? See on ju mäng? Mäng peab olema huvitav ja rasked mängud on huvitavad? Onju? Lihtne laste mäng, kus pead õige kujuga klotsid õigesse auku panema on teatud arengu astmele raske, kuid edasi minnes muutub ta lihtsaks ja igavaks? Trion teeb kõik vastupidi… hea ja raske mäng, mis nõuab ka mõtlemise oskust on nüüd viidud tasemele, kus sa võid kohvi juua ja vajutada klaviatuuril numbreid 1 ja 2…. võta nüüd kinni.

Ja siin ma jõuan küsimuse juurde, kas MMO “Rift” ei ole minule? Ma olen liiga vana ja ma pean mängima malet, bridži jne? Ja kas see mäng on vaid lastele alla 18 aastat kelle IQ taseme number on väiksem arv kui minul? Miks see ei ole karbil kirjas? Miks me liigitame mängud “kõigile”, “+13”, “+18” jne…. Ja ma ei ole selles mängu keskonnas kõige eakam…meid on palju ja väga palju. Ja ma tõesti ei mängi “hello kitty-t”… njah. Mul puudub vastus sellele.  Peaks siis panema karbile märke “kuni 13”?

Oki-doki… muud asjad on kõik okay, kuna nad ei mõjuta minu mängimist palju, ja kui mõjutavad – võin neid eirata.

Kolmas “patch” 1.3 on siis tulekul ja esimesed teated sellest on juba langenud interneti avarustele. Nn. “oma avatari serverite vahetus” tuleb tasuta , ehk siis sa võid viia oma tegelast ühest serverist teise, tasuta, 1x iga 7 päeva tagant. Ehk siis sõna “tasuta” on nagu mesi… “tasuta” on kui sõna, mis toob miljonitele inimestele naeratuse suule… miljarditele… F U WoW – kes võtab selle eest 25 taala!

Okay, ma ei  hakka siin arutama mängude müümise starteegiaid jne… on mis ta on, kuid müts maha tegelaste ees, kes teevad midagi “tasuta” ja seda just iti-alal. Pole ju see enam tavaline, et IT on ühiskonda edasiviiv jõud. IT on muutumas tavaliseks äriks, kus proovitakse sulle igal võimalusel maha müüa “igakuist kulu”, või siis asju, “mis sa ostad, kuid ei oma”. Ehk siis sa rendid kelleltki midagi ja sul ei ole edasimüügiõigust. Rekordiline idiootsus oli vist WoW-ilt, kus müüdi virtuaalseid hobuseid, mida sa said kasutada mängu sees ja samal ajal sa veel maksid igakuist kasutamisõigust. Ja teenitud summa ei olnud mitte väike… ja ostetud asja kasutamiseks sa pead igakuiselt veel maksma, et sellega mängida… ooo maailm kuhu me oleme jõudnud QQ.  Aga see selleks, minu teenitud raha on minu ja kuidas ma seda kulutan on minu teha.

Kuid sõna “tasuta” näitab, et siiski nats hoolitakse sinust. Sa ei ole loll “lüpsilehm” . Ning püütakse teha midagi tõeliselt vahvat, ilma nn. “müügistrateegiata”. Meie ajal ja eriti meil on “äri” muutumas “usuks”, pole mingitki tegevust, milles ei kajastu müüginumbrid. Võib-olla on see minu hetke emotsioon. Kuid ikkagi, kas saab teha mingeid asju, mis on vahvad ja sa ei pea sellelt teenima miljoneid. Ma räägin – teha midagi, mis on sinule lõbus ja huvitav – teha midagi teistele huvitavat – ja sa teed seda väiksema tasu eest kui miljon? Absurd… meie ühiskond ei ole selleks valmis.

Kuna ma ei soovi enam lihtsalt “instadest” läbi kõndida ja vajutada klaviatuuril number 1 ja number 2, siis ma olen hakkanud “leveldama” alte. Ehk siis ma võtan mängult viimast, nojah on veel “raidimine”, kuid peale Ulduari WoW-st kõlab see nagu õudusunenägu. Ma ei saa iga õhtu mängida. Ehk jällegi: iga lõbu, mida sa teed liiga palju muutub lõpuks tööks. Kahjuks on mul juba töö ja mitte üks reaalses maailmas. Seda “virtuaalmaailma” pakkumist ma vastu ei võta. Nii et, alternatiiv on nn. “altide” tegemine. Ja seda ma teen. Mis on muutunud? Üks huvitav asi… ma ei mängi enam ühte mängu, vaid mitut korraga, kuidas tuju on… ehk ülim vabadus? Minu lõõgastumine ei pea olema ühekülgne, nii et raamat ja vaikne õhtu veiniklaasi taga on jäänud ka minu valikusse edasi…..

Ja ma vaatan neid “Rifti” lisasid. Firma, mis selle mängu tegi on tundmatu nimi, kuid tegijad on vanad ja ka kogenud MMO tegijad. Nende püüded iga kuu tasuta “patche” välja lasta on kiiduväärt. Mängu ülesehitus on vahva. Ja sellega kaasnevad võimalused ämbrisse astuda. Seda Trion esimese “patchiga” ka tegi. Teine “patch” on juba parem, kuid “instade” “nerf´imine” on negatiivne samm ja see hoiatab natuke. Kolmas  “patch” paistab…, kuid püüan mitte ära sõnuda. Vaatame kuidas läheb. Fakt jääb faktiks. Soov arendada oma mängu edasi ja astuda piiril, kus läbikukkumine on nii lihtne, on lausa kiiduväärt. Ehk siis esimest korda (oma kogemustest) võin öelda, et iga kuu maksta mängimise õiguse eest saan ka vastu midagi reaalset, vähe aga saan. Ja ma tahan ju alati rohkem… inimlik?

Lisa kommentaar

Rubriigid

