Posted by: libarebane | 17/05/2011

“Mass effect 3 ehk peale “saabumist” peab natuke hilinema ka…miks?!!!”

Ja nüüd ma alustan oma kiunu, suurt vingumist.

Mängisin siis “Arraival´i” läbi ja see oli….mmm… mitte midagi. Kui ta oleks osa Mass effect 2-st, poleks ta mulle üldse meelde jäänud. Kõik sama, boss helistab sulle, on probleem, vaja olla diskreetne ja lõpuks nagu ikka, ebaõnnestumine on sinu probleem, võitu tähistame aga koos :D. Nagu elus ikka. Ja lõpuks ka eneseohverdus. “Shadowbroker” on ilmselt ME2 tipp.

Kuid, kuid, kuid…. miks ma siis raiskasin oma Bioware punkte? Sest ta oli prelüüd Mass Effect 3-le. Lõpuks on  suurim pahe saabumas, lõplik häving meile. Tundmatu jõud, mille eesmärk on meid tühjaks imeda ja minema visata, ning pärast seda külvata uued seemned mulda ja oodata siis aastamiljoneid uue saagi valmimist. Yes, jah, ma müün oma vana “dreamtheatri” särgi ära selle stoori eest. Ok :D.

Nii, kuhu ma jäin… ulmekate tõlgendused läbi filmide, raamatute ja mängude. Filmid – “transformerid”… multikad kinolinal, järgmisena ootame “Tom ja Jerry” multikate ekraniseeringut päris elus kasside ja hiirtega. 100 miljonit pannakse magama eriefektide eest… tühja sellest sisust siis. Vaatad filmi kui virvendavat pilti ja ohkad efektidele, saalist väljudes mõtled…millest siis ka juttu oli…

Vaatasin SyFy “Sanctuary” 3 hooaja 15 seriaali ja avastasin end vaatamast eelmiste seriaalide kordust läbi peategelaste silmade… “Stargate Universe” lõppes… “Battlestar Galactica” lõppes juba ammu… “Caprica” imelik aga ma ei hakanudki seda vaatama. “Supernatural”… läbi… Nii et filmidega on nagu on, hetkel pole midagi huviorbiidil, lootus, et “Sanctuary” toob sisse ka sisulise osa on õhkõrn… Järsku ma ei otsi piisavalt hästi? Ei hoia end kursis asjadega? Või olen mina väsinud, et tunnen, et televisoon ja filmindus käib maha nagu väljaveninud vedru…

Tegelikult ma pöördusin anime poole, sealt võib leida midagi tõsiselt head, ma ei hakka isegi üles lugema. Ja mis põhiline, sa ei pea pettumuste eest maksma nagu on seda mängufilmidega. Anime on enamikul juhul tasuta netis üleval, nii filmid kui seraalid, nii  inglise keelse pealelugemisega kui subdiitritega. Ja siis kui midagi meeldib võib astuda Amazoni poole ja luhvtitada oma eurokesi. Tegin sedasi “Ghost in the Shell-iga”…

Raamatud? Mega, meil on raamatupoodides palju noorukitele mõeldud ulmelookesi ja ka käib ikka veel fantasy lainetus. Vähemalt on selline tunne jäänud. Ja ma ei taha üle 10eur raamatu eest maksta, vähemalt ma püüan sedasi käituda. Nii et kallis raamat minu silma nii kiiresti ei haaku. Ehk sellest ka minu teadmatus, mis ilmub või on ilmumisel.

Ise loen hetkel Alaistar Reynoldsi “Zima Blue”  ja muid lühijutte, Alaistar on minule hetkel elusolevatest ulmekate kirjutajatest parim. Tema “House of Sun” on viimase aja mõnusam lugemiselamus sellel teemal.

Raamat on parim vahend maailma avastamise võime suurendamiseks. Ehk see, et me oleme kohustatud raamatu lugemisel raamatus toimuvat tegevust ettekujutama teeb meist jumalad. See on nagu võime mõtelda ning mis veel parem seda saab arendada. Mida rohkem me loeme, seda rohkem me suudame aru saada meid ümbritsevast olemusest ja minu arvates on see osa õnnest. Või siis on ta osa definitsioonist, mis on õnn. Või siis on ta hoopis osa kurbusest? Sest kõige paremini kuuleb maailma pime… sest ta on kohustatud kompenseerima nägemise puudumist kuulmisega…

Raamatute kõrvale ma mängin ka arvutimänge. Ma ei teagi miks ma ikka ja jälle pöördun tagasi arvutimängude juurde. On see unistus virtuaalmaailmast? Või sellest, et PC mängud on löömas minu maailmast televisiooni minema?

Arvutimängudes on MMO-d lahedad, kuid hetkel on parimad jällegi Fantasy (ooo, miks küll) teemadel valmistatud mängud ja head SciFi teemalised MMO-d on valmimisel. Ehk …. daamid ja härrad… “SWTOR”!!!! Miks? Oooo miks on tähtede sõjast teha vaja MMO-d… miks Bioware???? Miks on vaja Lucasele veel rohkem raha kokku kühveldada???? On olemas ju MassEffect ip! Paras ports fänne ka, miks on vaja luua mingi 70-ndate teema põhjal gigantne mäng. Ma ei saa ega ka taha aru saada kõigist majandulikest põhjendustest. Minu jaoks lõppes tähtede sõda juba ära, see tundub mulle nagu juba surnud lehma lüpsmine.

Ja tänu sellele lükkub ka ME 3 edasi… aastasse 2012, maailmalõpu aastasse. Mul on mega dejavu… half-life.. keegi mäletab kuidas enne  Half-life 2-hte lubati  iga kuu, iga kvartal uut lisa? Praegu peaks meil olema juba Half -life 100?  Ja kuhu ma tahan jõuda? “SWTOR” nõuab 100% tähelepanu, raha on projektil sees palju, avapauk mängule peab olema sama kui “Riftil” või parem. Mitte mingil tingimusel halvem. Kõik peab olema perfektne esimesest päevast. On ju tegemist uue “WoW killeriga”. Ja sellest ka teade, et ME3 väljalaskmine hilineb. Olgu siis põhjus kas firma poliitikas, või siis võetakse ME3 nagu vormeli tiimi nr.II sõitjat, kes peab nr.I sõitjale teed anda.

Ja mis ME3-st edasi saab, keegi ei tea. Mõnes mõttes võib see isegi hea olla, et sellele “stoorile end” saab. Viimasel ajal on tunda, et kõik head/kasumlikud lood on lõppematu lõpuga, järg, järje järgi… Kas ka Romeo ja Juliale saaks järje külge pookida?

Nii, et MassEffect MMO pole eriti meeltmööda mõte  minule.

Uhh, sain ennast välja karjuda. Ja kõige tähtsam: ME3 tuleb mega!  Parim mäng 2012. Ja muud mängud on ka head…

Responses

  1. Ka Romeo ja Juliale saab järje külge pookida! Ei mingit kahtlust! Loen hetkel raamatut, kus järg on külge poogitud “Ooperifantoomile”. Raamatuks on Dora May Henner “Nimetu”. Missugune soigumine! Vaesel inetul Erikul on ikka nii halb ja kurb, no nutke nüüd natukene! Nii “tore” raamat, et peale raamatu autori ja kirjastaja ei ole kellegi nimi selle raamatuga seotud – ei tõlkija, kaanekujundaja … või on autor eestlane!? Aru ma ei saa! Kahjuks! (vabandan juba ette oma ignorantsust). Olen lehel 77 ja siia vist jäängi … selline ette teada paks armastus läbi enesehaletsuse ei ole minu jaoks. Kõigi raamatu ostjate nimel siiski loodan, et eksin oma arvamuses.

    Aga kirjutada tahtsin järgedest. Ka minul on viimasel ajal tunne, et ideed on maailmast otsa saanud. Kui midagi jälle tuleb, siis on ta ikka millegi järg või siis vanad bändid võtavad akordid taas üles. Terve maailm nagu ootaks jälle “suurt pauku”, uued ja värsked ideed on nagu kivi taga kinni. Või on see tingitud meie infoühiskonna liiga kiirest liikumisest, ei taha öelda “edasi”, aga kuhugi küll – kasvõi paigal. See muudab meid pealiskaudseteks, anname rahvale midagigi, saame suure papi kätte ja … teeme uue järje, pätši, mille iganes. Palju lihtsam ja kasumlikum, kui tarbijaühiskonnas tõeliselt ajusid liigutada – konkurendid panevad oma järgedega sust mööda ja võid üldse ilma jääda! Ma võin millestki ilma jääda! Kole ju!

    Miks ma mängin RIFTi? Sest siin on vähemalt üks uus element – riftid, teistel mängudel neid ei ole. See on see uus element, mis tõmbab, sest kõik muu on kompott WOWst, Warhammerist, LOTROst jne, grindi kuude kaupa T1-te, T2-te jne – loll olen või! Aga see massiga, terve serveriga reidirifti ja suurte väkkide mahavõtmine – see on uus, huvitav, peksab adrenaliini lakke ja hoiab mängus.
    Kui WOW (Blizz, muidugi) mõtleb ükskord välja midagi tõeliselt uut, innovaatilist, saab temast WOW-killer ja see WOW pannakse lõppude-lõpuks kinni. Aga seniks … head uue otsimist kõigile 🙂

    Lisaks üks hea mängu “edit” YouTube´st: My best edit ever


Lisa kommentaar

Rubriigid

