Posted by: Dasrin | 11/04/2011

Mass Effect: Arvustus

Mass Effecti seeria on üks uuemaid Bioware üllitisi. Ülesehituse poolest on ta sci-fi epopöa, mis hõlmab endas elemente kolmanda vaate tulistamismängudest ja RPGdest. Esimene mäng ilmus aastal 2007 (PC versioon 2008) ja tõi kaasa kriitikute, kui ka mängjate heameele. Lõpuks oli sündinud üks Bioware’i meistriteosid. Mina hakkasin mängima Mass Effecti 2010 aastal. Jätsin Mass Efffect 1 pooleli, kuigi Libarebane mängis mõlemad läbi. Nüüd, kui on paari kuu pärast ilmumas Mass Effect 3, on aeg üle vaadata Mass Effect 1 ja 2.

Millest räägib meile siis lugu: on aasta 2183. Inimesed on hakanud liikuma Maa pealt kosmosesse ja 35 aastat varem avastas inimkond jõuväljad (Mass Effect fields, maavälise elemendiga muudetud mootori, mis aitavad mängus ja universumit läbida kiiremini kui valgus), mis viskab nende arengut päris kiiresti edasi. Inimesed moodustavad ka ühendatud valitsuse, Allianssi, mis valitseb maad. Varsti satuvad inimesed kontakti tulnukatega ja tänu eksitusele algab nende vahel verine sõda, mis kestab mitu kuud. Lõpuks sõda lõpeb tänu Nõukogu (Galaktiline demekraatlik valitsus, mis peamiselt koosneb kolmest esindajast: Asari esindaja, Turiani esindaja ja Salariani esindaja) vahelesegamisele. Inimsugu liigub uutele maadele ja avastavad uusi tehnoloogiad. Varsti ründavad Gethid (iseseisva mõistusega robotid, kes saavad jagada oma mälu) Allianssi kolooniat nimega Eden Prime ja siin tuled mängu Sina.

Komandör Shepard

Komandör Shepard oled sina. Sa alustad mängu, kujundades algusvalikuid oma valiku järgi. Valikud jagunevad kaheks: sinu lapsepõlv ja psühholoogiline profiil. Algusvalikud muudavad natuke mängu erinevaks aga kuue valikuga on võimalusi vähe.

Algusvalikud:

Lapsepõlv:

  • Kosmonaut: Mõlemad sinu vanemad teenisid Allianssi sõjaväes. Sinu lapsepõlv möödus erinevatel laevadel ja kosmosejaamadel kui sinu vanemad kolisid ühest süsteemist teise tänu sõjaväele. Sa järgnesid oma vanemate jälgi, pannes ennast vabatahtlikult Allianssi sõjaväe nimekirja kui sa said täisealiseks. See algus annab sulle mängulisest perspektiivist kaks võimalust: sa saad rohkem “headusepunkte” (Paragon) kui sa võtad Paragoni valikud. Sul on ka võimalus rääkida oma emaga ühe ülesande alguses.
  • Maal sündinu: Sul oli raske lapsepõlv kasvades üles Maa äärelinnades. Sul on raske iseloom ja sa panid ennast nimekirja, et päästa end halvast tulevikust. Sellel algusel on ka kaks lisa: esiteks saad sa rohkem “kurjusepunkte” (Renegade) kui sa kasutad Renegade valikut. Teiseks on sul mängu keskel oma ülesanne, kus sa pead päästma ühe oma endise gängiliikme pantvangidraamast.
  • Kolonist: Sa elasid väikeses Mindoiri koloonias. Kui sa olid kuusteist, saabusid orjapidajad sinu kolooniasse ja tapsid kõik keda sa tundsid. Sinu päästis mõõdaminev Allianssi patrull ja sa panid ennast sõjaväe nimekirja paar aastat hiljem. Sellel algusel on ka omad lisad: Sa saad võrdselt rohkem Paragoni ja Renegade punkte. Sul on ka oma pisike ülesanne, kus sa pead päästma ühe inimestest, kelle orjapidajad võtsid kaasa Mindoirist.

Psühholoogiline profiil:

  • Üksik ellujääja: Sa jäid ainsana ellu Thresher Mawi rünnakus kui sa olin missionil Akuzel. Kogu sinu meeskond tapeti ja sina pidid võitlema füüsilise ja mentaalse väsimuse vastu kui kõik sinu ümber said surma. See ei anna sulle erilisi lisasid Renegade ja Paragon punktide osas aga see mõjutab ühe ülesande läbiviimist.
  • Sõjakangelane: Sinu sõjaväelise karjääri alguses leidsid sa ennast võtlemas suurel hulga vaenlaste vastu. Sa riskisid oma eluga, et päästa oma kaassõdurid ja hävitada vaenlased. Oma teenete eest said sa Allianssilt medali ja tunnustuse. Sa võitlesid täiesti üksi Skylian äkkrünnaku ajal, hoides eemale suurt vastaste hulka. See algus annab tunduvalt rohkem Paragoni punkte kui teised.
  • Halastamatu: Kogu oma sõjaväekarjääri vältel oled sa järginud ühte reeglit: võit iga hinna nimel. Sind on kutsutud külmaks, kalkuleeritud ja brutaalseks inimeseks. Sinu reputatsioon olla halastamatu teeb sinu alamsõdurid sinu suhtes kahtlevaks. Sa saatsid kolm neljandikku oma rühmast surma ja tapsid allaandvad Batarialased rünnakus Torfani planeedile vasturünnakuks Skyliani äkkrünnakule. See algus annab Renegade punkte ja mõjutab ühte ülesannet mängus.

Mäng.

Mäng ise mängib väga hästi. Esimene missioon Eden Prime’il aitab sul selgeks saada põhitõed mängust. Sul on valik 6 klassist, mängus nn. spetsialiseerumised. Need on:

  • Meister: Sa oled meister biootilises võitluses ja sinu alluvuses on käsutada erinevad võimed. Meistrid kasutavad ära võimeid, mida on neile andud varajane kokkupuude nullelemendiga (Maagiline element, mis tolmuna võib lapsed emaüsas/lapsepõlves muuta erivõimelisteks. Kasutatakse ära ka kosmoselaevades ja relvades). Meister (või Adept) on mängu maagiklass. Nemad loobivad maagiat, et võita lahing. NB: Mass effecti “maagia” ehk biootilised jõud töötavad tesitmoodi kui teistes mängudes. Neid peaks kasutama relvadega koostöös ja lahingute võitmiseks.
  • Insener: Insener kasutab ära tehnoloogiat, et muuta lahingu kurssi. Insenerid on võimelised pöörama vaenlase robootilised relvad nende enda vastu. Insener on lühidalt öeldes mängus klass, kus sinu eesmärgiks on tehnoloogia häkkimisega võimalus lahing võita.
  • Infilitraator: Sina kui infilitraator kasutad ära tehnoloogiat ja oma usaldusväärset snaiperpüssi, et hävitada vaenlane kaugelt. Vaikus ja erinevad teekonnad on sinu tööriistad koos snaiperpüssiga. Infilitraator on siis mängu “rogue” klass. Erinevus on see, et nagu paljud tuleviku roogid, kasutad sina snaiperpüssi 😀
  • Vahimees: Vahimees kasutab ära tehnoloogiat ja biootilist väge, et anda abi liitlastele. Nende eesmärk on hoida lahingväli oma kontrolli all. See klass töötab offtanki põhimõttel, st. rünnakute imemist endasse ja liitlaste ravimine.
  • Sõdur: Sõdur on inimene, kes tahab vastu pidada ja palju viga teha vaenlastele. Sõduritele on valikus väga palju relvi ja nende võimed, eriti tule all teevad nad väga tugevateks vastasteks. Sõdur on klass, mida mina mängin kõige rohkem. Nii et ma soovitan inimestel, kes selle klassi valivad ehitada üles shepard vastupidavusele ja rünnakule.
  • Eelväelane: Sina kui eelväelane oled mesiter ja sõdur ühes. Sinu ülesanne on võtta vaenlased kiirelt maha. Vanguard põhineb Meistri suurel kahjutegemisel ja Sõduri vastupidavusel.

Mul pole mängule etteheited peale selle, et ta paar korda kokku jooksis. Laadimisajad on keskmised ja kõige enam pakkusid mulle huvi “uutmoodi” laadimisekraanid liftisõitude näol. Kahjuks hüppab aeg-ajalt ikkagi uuesti üles “Loading” märk. Mängu mängitavus on väga tugev, relvad on võimsad. Kui ma veel midagi ette heidaks, siis seda, et Mass Effect ei muutnud ühte asja RPGdes: “Grindimist” ehk ühe asja uuest ja uuest tegemist.  Mõned võivad ütelda et see on RPGde kõige suurem probleem aga kas tõesti me peaksime tänapäeval grindimise juurde jääma või liikuma edasi uute asjade poole. Muidu on mäng hästi kirjutatud, dialoog on fantastiline ja taustamuusika on imeline.

Dasrini hinne: 9.0/10.o

Kui see mäng pani teid igatsusest nõudma selle mängu ostmist, siis on teil paar võimalust:

1. Progames.ee/Progames

2. Amazon.co.uk

Loodan, et teile meeldis see arvustus Mass Effectist. Kui teil on ettepanekuid mängude arvustamisest, siis jätke need kommentaaridesse  ja nagu iga arvustuse puhul, pidage meeles, et oma silm on kuningas.

Advertisements

Responses

  1. Excellent site. Plenty of helpful info here. I am sending it to a few pals ans also sharing in delicious. And naturally, thanks to your effort!


Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

Rubriigid

%d bloggers like this: