Posted by: libarebane | 20/03/2011

“Lubatud kevad…”

Jama, miks peab alati enne kevade tulekut olema kõik hall? Talvisest kollase-valge lumest on saanud mingi hall plöga. Ja siis veel see lumesadu, kes on nagu hiline teatrikülastaja, kelle tõttu pead püsti tõusma oma toolilt, et teda läbi lasta etenduse ajal…

On käes see aeg? Talv niheleb juba tüdinult ja pakib asju, kuid kevad hilineb. Ilma temata ta nagu ei saaks uttu tõmmata. Mõtleks siis mingi uue hooaja välja? “Löge” näiteks.

Ja siis see uimasus. Lugedes seda lugemata raamatut märkan juba mitmendat korda, et on vaja juba tööle minna. Ja tõden, et ridade arv mida olin lugenud on ühiskonna arengu tipp number ehk null. Kõva saavutus nii ühiskonna kui minu poolt. Jääda magama raamatut avades on tase, kunagi pidin raamatut tagurpidi lugema, et magama jääda.

Vaatan tülgastusega raamatuid mida pean sisestama poodi. Neid on liiga palju, nad on liiga palju tarkusi täis, ei midagi hvitavat. Kuivad ja räiged. Isekad ja egoistlikud. Milleks on üldse neid vaja? Nad on kirjutatud sadu aastaid tagasi ja minule ei peaks nad midagi enam tähendama. Eriti need mida kirjutati nõuka ajal. Nõuka ajal ei tehtud midagi, kõneldi kommunismist ja kutsuti inimesi tööle ehitama ideaalühiskonda või pesti riietega koos ajusid. Vah!!! Nõuka ajal oli kõik teine ja inimesed olid teised, nagu marslased. Neil ei  ole meiega midagi ühist. Isegi siis kui ma olen ise sealt tulnud. Ma olen muutunud, usku vahetanud, olen nagu Lembitu aegne mats, kes on saksa usumehe poolt veega Jeesuse poole sopsutatud…

Jep, kuid täna jäi silma kirjutades ümber “Sündmused, mis muutsid maailma” järgmised read:

…Marx arvas, et revolutsioon on see, kui tohutud tööliste massid heidavad endalt kapitalistliku türannia ikke; tegelikult on revolutsioonid nii enne kui pärast Marxi ikka ja jälle olnud väikese grupi, tihti kesk- või kõrgklassist pärinevate aktivistide töö. Inimajaloo vältel on 99.9% inimestest elanud tavalist elu, teeninud elatist, hoolitsenud pere ja majapidamise eest ning püüdnud neile pakutavate ideede, uskumuste ja väärtuste keskkonnas oma elule mõtet leida; nad on suurel määral olnud kultuurilise tasakaaluseisundi või inertsi kandjateks. Samal ajal on ülejäänud 0,1% rahvastikust aktiivsed isiksused, kes maailma muutes purustavad teiste jõupingutused jätta kõik nii nagu enne…”

Nii et inimesed on jäänud oma tegevustes samaks. Vaid käputäis tegelinskeid ehitasid maailma ümber. Ülejäänud libisesid näiliselt nende kaasa. Näiliselt. Ja samas nad elasid tuhandeid kordi enam kui need samad tegelinskid. kirjutasid raamatuid, teenisid oma igapäevast leiba ja tegid lapsi. Jah ja päris tõsiselt. Oleme meie ju selle tõestus ja produkt. Ning tegevus ise pidi olema vahva nagu meilgi, kuna usuinimeste moodi selleks otstarbeks kinninööbitavate avaustega ööriideid nõuka ajal ei kantud… vähemalt pole ma seda märganud. Peaks vana “Marati” riietekataloogi sirvima…

Nii et raamatud on ka selles kajastuses kinni. 99,9% on head ja 0,1% ajupesu. Ja kõik ajastud on täis inimesi, nende lugusid ning mõtteid.

Ja selle mõttega võtan pakist esimesed õhukesed vihikud. Need on Eesti kohtadest tehtud pisikiesed brožüürid. Kaantel on 60-ndate pildid kohtadest ja paikadest, mõnda kohta jään isegi vaatama. Pole kuulnudki sellistest kohtadest. Mina ja kodumaa, irv :). Aga see on loogiline, sest paar nädalat tagasi ühes Saksamaa kõrtsus rääkides 50 aastase rootslasega sain teada, et ta pole kunagi käinud Uppsalas…. Paistab, et mul pole teda kritiseerida vaja, ma olen samasugune. Kuigi Uppsalas olen ma käinud :D.

Jään mõtlikult edasi töötama…

Kuid kevad tuleb, kindlasti tuleb. Ühel päeval üllatab ta mind seljatagant, paneb oma soojad käed ümebr minu, öeldes: “Kalli, ma olen tagasi.”

Lisa kommentaar

Rubriigid

