Posted by: libarebane | 06/03/2011

“Rift mmo… uuesti, ja nüüd beetast väljas”

Mängu beeta on läbi, kõik kes sees on sees. Kes väljas, need väljas. Nagu hea laste ringmäng.

Televiisor kogub tolmu ja olen lahkunud 4 tundi (ühe reklaami väitel) teleka ees logelejate klubist. Kui välja ei lähe, siis istun oma arvutikasti ees ja kujutlen end võitlemas… kellega? Loodusega? Halvad jõud, kes on ühinenult võitmatud, võime rahulikult nimetada loodusjõududeks. Ehk siis Force Major! Õnneks on nad end laiali jaotanud ja ühine tegevus ei kuulu nende kõige tugevamate külgede juurde. Me saama hakkame nende plaanide nurjamisega, sic!

Oleme Fleoga juba beetas olnud ja enamiku “low lvl” osad läbi käinud, hetke ülesannete lahendamine läheb kergesti. Oleme rohkem vaadelnud nn “käsitöö” osa, mis on enamiku mmo osa. Nädal on möödas ja ka 4. märtsil olnud “headstart” möödas. Serverid on rahvast paksult täis, aga esialgne üleujutus mängijate massist siiski möödas. Nii et võin terve minuti kestva sisselogimise juures jälle nägusid teha. Alguses oli see ooteaeg meil kuni tund pikk. Muidugi oli võimalus serverit vahetada, kuid beetas olime koha leidnud ja soov jälle uusi inimesi leida ei mõjunud julgustavalt. Eriti kui su mõtted käivad eesti keeles ja näpud pusivad inglisekeelseid lauseid. Ei! Oleme vanad ja muutused pole meie jaoks.

Mis tunne siis on olnud… Vaadates seda QQ-d foorumites, siis peaksin ka leidma sellise viriseja tooni… kuid.. nah…  Mulle meeldib siiani nähtu ja mängu ülesehitus. Ja ilma mingi soovita olla mängu kummardaja. Pole seda vajadust, kuna elu annab rohkem kohti kuhu ennast kummardama viia.

Esimene QQ mis on silma jäänud, et see on mäng, mis on copy/past WoW-ist, Lotrost, Warhammerist…. jep. Nii ta on. Sama copy/past, mis on esimese auto ja viimase auto vahel mida ma olen omanud. Kõigil neil on olnud 4 ratast ja rool… Kuid siiski olen ma neid vahetanud ja vist ka jätkan seda trendi ka edaspidi. Nii et, süüdistused on absurdsed… kuid mitte alusetud :D. Võib-olla on mõnel lihtsalt aeg auto vahetada lennuki vastu ja selles soovis endal pole autol süüd.

Graafika? Nigel? Kehv? Jep, Lotrol on parem, AoC parem… kuid vahe on minimaalne. Mängin ilma prillideta, nii et ma ei saa vahest aru.

Üks algustsoon kõigile mängijatele. Jama asi ja teeb uuesti alustamise igavaks? Esiteks, kui mitu korda peab uuesti alustama? WoW-is oli mul 6 lvl80 tegelast… ja ma ei ütleks, et nende tegelastega mängimisel mäletaks ma täpselt algustsooni… Ja üle kahe tegelase pole mul plaanis teha, sest mu tegelesega on võimlik 9 erinevat stiili mängida. Nii et 2x alguse läbimängimine ei tapa mind.

Jne, jne… Mu näos pesitseb piisav rahulolu. Ja üldse paistab olevat Rfti üle nurisemine nagu a´la kuidas ämm leiab tütre peigmehelt vigu. Ehk siis kui tahame, leiame seda alati.

Kõige tähtsamad on siiski “riftid” ise, ehk siis ootamatud arvuti poolt organiseeritud segadused, et sa ei saaks rahulikult “questida”. Ehk siis “invansioon” on ebaregulaarselt tehtavad rünnakud mängijate vastu. Ja kogu server peab sellega hakkama saama. Ja see on üks tähtsamaid osi selles mängus. Strateegia ja väiksem organiseerimine on kohustuslik. Meie server kukkus kaks päeva järjest haledalt läbi ühes tsoonis oleva invansiooni allasurumisega. Me ei saanud lihtsalt hakkama ja kõik. Arvuti ekraanile ilmus taas ja taas sõna “failed”. Ehk siis kui tahetakse osaleda neis sündmustes peab suhtlema omavahel. Mis on nagu vägivaldne selgitus tegijate poolt: mis on siis mmo üldse ja tema tähendus. Ja see kuidas nad on selle teostanud on vahva. Emotsionaalne selgitus, vahva. Ei midagi loogilist. Ja see on mängimise üks põhiline asi, ta ei ole töö. Ta on mäng. Ja kui mängu organiseerijad on tasemel, siis võin juba lasteaia kogemustest öelda, et see on ka siis vahva.

Kuna PvP ei kuulu minu ja Fleo märgade unistuste juurde, ei oska ma sellest ka midagi arvata. PvE “instade” jooksmine  on ka hetkel proovimata. Jah, beetas me tegime midagi. Aga see oli selline tavaline “low lvl” jooksmine, ehk siis “tank&spank” ja “AoE kõik mis liigub”, väikeste erinevustega. Mingeid über “raide” ei ole teinud. Kui muidugi välja jätta need lõputud invasioonid. Vaatame, näeme. Aega selle asjaga on.

Esmamulje on hea. Eks näeme kas need “riftid” ükskord ära tüütavad. Sest nagu ikka on elus palju asju mida sa teed korduvalt, ja jätkuvalt, ning kui tüütama hakkavad oled sa kas juba surnud või oled sa endaga midagi drastilist ette võtnud. Selliseid plaane aga hetkel pole…

Ja loodan, et Dasrin jätkab selgitusi, krt, et mis mängu ma mängin, ehk “stoori” nurga pajatusi.

Lisa kommentaar

Rubriigid

