Posted by: Dasrin | 16/02/2011

RIFT – Portaalid kahe maailma vahel: 1. osa. Rifti ajaliin ning esimeste aastate analüüs ja tutvustus

Rift on MMORPG ( massiivselt mängijatevaheline mängitav onlain rollimäng) mis toimub planeedilt nimega Telara. Telara ja tema rahvas loodi jumalate poolt, eesmärgiga luua planeet, mis elaks rahus ja õnnes. Planeet loodi maagilisest metallist, nimega Allikakivi. Allikakivi kasutatakse tänapäeval jumalatega suhtlemiseks või siis masinate töölepanemiseks. Planeedi keskmes on tema asukad, kes on aegade jooksul jaganud end kaheks: Valvurid (Guardians) ja Keeldujad (Defiants). Nende planeeti ründab Regulos, kelle eesmärk on vallutada Telara. Regulos on draakonijumal aga.. Ma ruttan endast ette. Alustame algusest, kui Telara sai alguse.

Ajaliin:

Legendide aeg (40,000 aastat enne mängu algust):

  • Milleenium eest: Telara loodi jumalate nõukogu (Vigiili) poolt Allikakividega.
  • Tavril (üks jumalatest) loob Kõrghaldjad (High-Elfid).
  • Bahralt (üks jumalatest), käsitöömeistrite jumal, loob päkapikud.

Inimeste saabumine (19,000 aastat enne mängu algust):

  • Vigiil loob inimesed, kes ilmuvad Tavras.
  • Inimesed loovad oma tsivilisatsiooni kõrghaldjate abiga.
  • Inimesed killustuvad kaheks: Ethide klann liigub lõunasse ja Mathosia klann liigub põhja ja loovad Mathosia Impeeriumi.

Draakonite aeg/ Veretormi sõda (1000-500 aastat enne mängu algust):

  • Grupp jumalaid, koondnimetusega Veretorm saabuvad Telarasse, draakonite kujul. Nad lõhuvad enamuse maailmast.
  • Crucia Veretormist ründab kõrghaldjaid, lõhkudes enamuse kõrghaldjate kodust.
  • Väiksemad jumalad Veretormis hakkavad vastu Regulosele. (999 aastast enne mängu algust)
  • Telara rahvast ühineb Veretormi vastu, tabades neid üllatusrünnakuga.
  • Shalastirid saabuvad Õhutasandi(Plane of Air) kaudu Telara rahvast aitama (950 aastat enne mängu algust).
  • Ethid sõbrustavad esimesena Shalastiridega.
  • Ethid avastavad võimaluse, kuidas kasutada ära Allikakive oma sõjamasinate jõuallikana.
  • Veretormi jumalad vangistatakse tasanditele.
  • Üks haldjate faktsioon, Kelarid, pööravad ära Tavrilist ja tema õpetustest.
  • Vigiil aitab ehitada kaitset Telara ümber tasandite eest. (505 aastat enne mängu algust)

Bahmide tekkimine ja Ethide Impeerium

  • Shalastirid asuvad Rhaza’de Kanjonisse kus nad sigitavad kohalike inimestega, tekitades uue rassi, nimega Bahmi.
  • Ethid hakkavad kasutama Allikakivide tehnoloogiat igapäevaelus.
  • Telara rahvas, kõige rohkem Ethid ja Bahmid, moodustavad Draakonitapjate Pakti Ordu(Dragonslayer Covenant), mis peab vahti draakonisektide üle(dragon cults ehk sekt inimesi kes kummardavad Veretormi draakoneid).
  • Vigiil nõuab et Ethid lõpetaksid Allikakivide tehnoloogia kasutamise.(450 aastat enne mängu algust)
  • Ethid keelduvad ja loovad võimsa Ethide impeeriumi.
  • Allikakivi tehnoloogia satub draakonisektide kätte. (440 aastat enne mängu algust)

Mathosia kodusõda/ Varjusõda (69-60 aastat enne mängu algust)

  • Mathosia kuningas Jostir sureb salapäraselt.
  • Kodusõda Jostiri pojade Aedraxise ja Zarephi vahel laastab põhja-Telarat.
  • Draakonitapjate Pakti Ordu avastab asitõendeid et Aedraxis on mestis Igavese Kohtu(Endless Court = Regulose alamad Telaras) ja Regulosega.
  • Orphiel Fairwind, Draakonitapjate Pakti Ordu juht saadab Asha Catari Zarephit hoiatama.
  • Aedraxise kasutab oma viimast võimalust: maagiat mis kahjustab kaitset Telara ümber ja tõmbab Surmatasandi Telara peale.
  • Enamus Mathosia kodumaast hävitatakse Varju poolt: võimsa maagia poolt mis vallandub Surmatasandist.
  • Aedraxis muutub elusaks surnuks ja kroonitakse kuningaks kui vanem poeg.
  • Draakonitapjate Pakti Ordu kaotab enamuse oma liikmetest Telarat kaitstes Surmatasandi eest.
  • Asha Catari sureb Zarephiga koos võideldes.
  • Aedraxis ja tema järgijad põgenevad põhja.
  • Zareph ja tema järgijad põgenevad Varjus eest ja asutavad Port Scioni. (60 aastat enne mängu algust)
  • Bahmid saabuvad Port Scioni ja kindlustavad Port Scioni seinu.

Valvurite-Keeldujate vastuolu juured

  • Orphiel hakkab uurima Ethide tehnoloogia jäänuseid.
  • Orphieli filosoofia et Ethide tehnoloogiat peaks uuesti kasutama leiab järgijaid.
  • Esimesed Ülestõusnud(Ascended = tõusev) naasevad, Orphieli järgnevus kahaneb.
  • Orphiel ja tema ülejäänud jälgijad lahkuvad Port Scionist.
  • Orphiel leiab iidseid Ethide allikakivi masinaid Varjumaal(Shadowlands) ja paneb nad uuesti tööle.
  • Asha Catari on Esimene Keedujast ülestõusnu kes toodi tagasi allikakivi masinate poolt.

Port Scioni hukk ja järelmäng (30 aastat enne mängu algust)

  • Zareph jäi kadunuks
  • Valvurid seavad ennast sisse Varjupaigas(Sanctum) ja nõuavad et allikakivi masinaid ei kasutataks.
  • Orphiel ja tema järgijad keelduvad selle täitmisest ja seavad ennast sisse Meridiaanis(Meridian), Vabasoos(Freemarch).

Järgmiste osade sees ma tutvustan osapooli, Regulost, Veretormi ja tähtsamaid sündmusi Rifti taustloos.

Peatse jällenägemiseni,

Dasrin

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

Rubriigid

%d bloggers like this: