Posted by: libarebane | 06/02/2011

Loetud raamatu saatus…

Vaatan oma raamaturiiulit ja seal nad seisavad nagu sõdurid. Valvel lahinguks, vaidlemaks minu reaalsusega.

Paremal pool, lähemal aknale, seisavad veteranid. Need veteranid, mis mingil põhjusel, nagu ka minu minevik, on jäänud tolmu korjama. Minu maailm on kiire, töö, laps, lõbu, huvid ja tunnelis kumav valgus haaravad mind jäägitult. Mul ei ole aega oma mineviku jaoks. Kas see on üldse vajalik?

Seal nad on, veteranid, raamatud mis olid minuga kaasas kunagi. Kumb on muutunud, kas raamat või mina? Loll, muidugi mina… Ja siis ma taipan, ma kardan neid. Ma kardan, et saan neist valesti aru, või osutuvad nad igavateks, tavalisteks ja kellegi teise jaoks. Teise jaoks, kes ma enam ei ole.

Ja hirm meenutada oma minevikku? Miks? Minu elufilosoofia on ju “tee”, elul ei ole sihtmärki, sest sellest hetkest kui tead oma sihtjaama muutub ta mõttetuks. Ja sihtjaam on alati surm. Sellega tähtsustan sõna “kulg” oma elus, tehes tast oma usu. Ja kas häbi, et olen vahetanud algset teed teeb ka võimatuks lugeda kunagi endale nii tähtsaid raamatuid? Võib-olla. Kuid ühe asja olen oma teel selgeks õppinud, oma hirmudele tuleb otsa vaadata.

Ohkan ja astun veteranide juurde. Sõrm liigub üle raamatute äärte… Sagan “Kurbus kummaline tunne.” Ma ei ole teda kunagi eesti keeles lugenud. See oli sõjaväes, kusagil Venemaa keskel, kui leidsin selle raamatu kohalikust raamatupoest. Olin just lõpetanud Strugatskite lugemise (ka vene keeles) ja see võttis mul aega terve aasta. Ma olin oma üksuses ainuke eestlane, ma ei osanud oma maailma kellegagi jagada. Või olin ma võimetu seda tegema, kuna maailm kuhu olin sattunud oli mulle nii võõras. Nii võõras, et ma pöördusin kirjanduse poole, otsides oma hinge käitumisele vastust raamatutest. Loodan, et ma pole ainuke kes seda teinud on, olgu põhjus siis milline tahes.

Asun lugema iseennast…

Lisa kommentaar

Rubriigid

